arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Naamsbekendheid de lucht in laten stijgen door het gebruik van Snapchat

Het Ter Steege Ballonfestival is inmiddels een begrip in de regio en bestaat uit verschillende evenementen zoals de ballonvaarten, Drakenbootrace en het muziekprogramma in de grote feesttent. Het grote feest wordt jaarlijks drie dagen gevierd midden juli op donderdag, vrijdag en zaterdag in de uiterwaarden van de Vecht in Hardenberg. De organisatie van de ballonvaarten en de Brunink Drakenbootrace is in handen van Stichting Ballonfestival en het randprogramma rondom deze evenementen wordt georganiseerd door Evenementenhal Hardenberg.

Het begrip nog groter maken

Aan ons was de vraag gesteld om de naamsbekendheid van het festival te vergroten op social media. Dit hebben we gedaan door middel van het beter onder de aandacht brengen van de verschillende evenementen en bezienswaardigheden. We hebben de focus gelegd op het ontwikkelen van content voor op social media. Om hier een helder en duidelijk overzicht van te hebben, creëerden we een contentkalender. Op deze manier is er altijd een overzichtelijke plek waar alle creatives van de verschillende kanalen weergegeven kunnen worden, inclusief resultaten. Een contentkalender is er om je social media strategie op een gedegen wijze door te voeren. Door een contentkalender te ontwikkelen kun je van tevoren bepalen of de berichten voldoen aan je doelstellingen. Op basis van de opgestelde doelstellingen kun je bepaalde thema’s vaststellen en er zijn altijd bepaalde (feest)dagen/momenten van het jaar waar je op in kunt haken.

“Door een contentkalender te ontwikkelen kun je van tevoren bepalen of de berichten voldoen aan je doelstellingen”

Snapchat

Inspelen op de totale ervaring

Het Ballonfestival is een evenement wat buiten plaatsvindt met veel mensen die een leuke tijd willen beleven met vrienden en familie wonend in Hardenberg en omstreken. Eén van de grotere activiteiten tijdens het festival zijn de luchtballonnen die ’s avonds de lucht in gaan. Om deze beleving van het Ballonfestival online meer tot zijn recht te laten komen hebben we een Snapchat filter ontwikkeld. Deze was het gehele festival te gebruiken.

 

Instagram

Gif It Away

Om de totale ervaring nog verder door te trekken op verschillende social media platformen hebben we GIF’s ontwikkeld die te gebruiken zijn op Instagram. Hierdoor betrekken we verschillende doelgroepen op verschillende platformen en creëren we een groter bereik en meer naamsbekendheid voor het Ballonfestival.

Resultaten

Zo blijven we groeien

Doordat we verschillende creatives op verschillende social media platformen hebben geplaatst bereiken we meerdere doelgroepen. Wij zagen hier de mogelijkheid om een nieuwe stap te zetten. Met resultaat, want zowel de Snapchat filter als de GIF’s op Instagram hebben een groot bereik behaald. De GIF’s zijn gemiddeld 4.136 keer bekeken en de resultaten van de Snapchat filter zijn in de afbeelding hieronder te bekijken.

Ballonfestival Hardenberg aan het woord

“Mensen blijven onze pagina’s ontdekken!”

“Het ballonfestival Hardenberg was voor de 30-ste editie en 2 geannuleerde jaren op zoek naar verbetering in communicatie via de socials. Ondanks dat alle bekende kanalen wel bestonden, werd er weinig gebruik van gemaakt.

Bureau Strak is daarin onze partner geworden. Ze ontwierpen in overleg met ons een prachtige contentkalender, gecombineerd op het type activiteit. Ook de vormgeving kreeg een enorme boost. Doordat de keuzes die ons voorgelegd werden, goed uitgewerkt waren, hoefden we vaak alleen maar met een enthousiaste “ja” te reageren. Ook hebben we het snapchat-kanaal door geo-filters als nieuw kanaal ingezet en ook dat was een groot succes.

De resultaten van deze aanpak van Bureau Strak zijn fenomenaal geweest en hebben ons als ballonfestival Hardenberg naar een nieuw digitaal niveau gebracht. Dit smaakt zeker naar meer en hopelijk blijft Bureau Strak nog vele jaren als partner aan het festival verbonden.”

– Arend Hofsink

Schrijf je in!

Schrijf je in voor onze Newsflash.

"*" geeft vereiste velden aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf op de hoogte van wat we doen bij Bureau Strak