arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Marketing Automation Software

Meer rendement met professionele Marketing Automation Software.

Op het juiste moment de juiste boodschap aan jouw doelgroep overbrengen lijkt misschien uitdagend, maar het is dichterbij dan je denkt! Met marketing automation zorg je ervoor dat jouw doelgroep geautomatiseerd persoonlijke boodschappen ontvangt, en begeleid je prospects en klanten tijdens hun aankoopreis. Dit kan plaatsvinden via e-mail, sociale media of een mobiele app.

De juiste toepassing van marketing automation levert aantoonbare kwaliteit op, en dit is waar wij in uitblinken. Ben je benieuwd naar alle voordelen en welke marketing automation platforms geschikt zijn? Lees dan verder!

Omnichannel

Ga voor optimaal resultaat.

Met een professioneel (e-mail)marketing automation platform kun je volledige omnichannel campagnes opzetten. Hiermee communiceer je niet alleen via e-mail met jouw doelgroep, maar verstuur je ook relevante berichten. Geautomatiseerd worden gepersonaliseerde en datagedreven e-mails afgeleverd in de inbox van de klant. Maar denk ook aan SMS-berichten, sociale media advertenties, WhatsApp-berichten en pushnotificaties op mobiel. Dankzij uitgebreide segmentatiemogelijkheden in het platform kun je volledig gepersonaliseerde boodschappen voor elk kanaal ontwikkelen.

Bovendien kun je met één tool alle beschikbare gegevens van jouw doelgroep opslaan, die kunnen worden gebruikt in jouw campagnes. Denk hierbij aan integraties met tools zoals een Customer Data Platform (CDP), Data Management Platform (DMP), Customer Relationship Management (CRM), orderverwerkingssystemen en productfeeds. Met de juiste strategie kun je met jouw doelgroep communiceren via hun voorkeurskanaal, wat mogelijkheden biedt om de juiste boodschap via het juiste kanaal en op het juiste moment te verzenden. Dit is een bewezen methode voor optimaal rendement!

De belangrijkste verschillen:

Vergelijking ESP’s

Data is cruciaal.

Het personaliseren van boodschappen, bijvoorbeeld via e-mail, gaat veel verder dan simpelweg ‘Beste Piet’. Data vormt de basis voor personalisatie en het automatiseren van jouw campagnes. Zonder relevante data – denk aan bestelinformatie, interesses, websitegedrag en e-mailgedrag – ontbreken de aanknopingspunten om met jouw doelgroep te communiceren. Door relevante data te verzamelen, kun je campagnes opzetten die relevant en gepersonaliseerd zijn en op het juiste moment passen binnen de fase waarin jouw doelgroep zich bevindt. Marketing automation tools zoals Deployteq bieden uitgebreide mogelijkheden op het gebied van koppelingen en het verzamelen van relevante data.

YouTube adverteren

Meer inzicht in leads en klanten.

Het automatiseren van marketingprocessen draagt bij aan een lagere werkdruk voor klant- en salesafdelingen. Handmatige taken worden overbodig, zoals het beantwoorden van veelgestelde vragen, maar ook terugkerende marketingactiviteiten worden geautomatiseerd. Denk aan het verwerken van leads in systemen en de opvolging daarvan. Bovendien biedt marketing automation meer inzicht in de kwaliteit van jouw leads en klanten. Doordat het gedrag van jouw doelgroep goed meetbaar is, kun je ‘warme’ leads gemakkelijk onderscheiden van ‘koude’ leads.

Whitepaper

Download direct onze whitepaper over e-mailmarketing automation

"*" geeft vereiste velden aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Starten met Marketing Automation?

Wil je starten met het automatiseren van e-mailcampagnes en weet je niet goed waar te beginnen? In onze whitepaper ‘Begin met het automatiseren van jouw e-mails’ delen we handige informatie op basis van onze ervaring met e-mailmarketing automation.

Jouw contactpersoon

Vraag een kennissessie aan.

Ben je benieuwd naar welke stappen jouw organisatie het beste kan nemen, of welke kansen er liggen op het gebied van e-mailmarketing automation? Vraag vrijblijvend een sessie van 15 minuten aan om advies op maat te krijgen waarmee je direct aan de slag kunt!