arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Marketing automation

Veel organisaties staan voor de uitdaging van een complex digitaal landschap, dat bestaat uit verschillende marketingtools en klantdata die verspreid zijn over diverse silo’s. Daarnaast zijn er talloze contactmomenten met de doelgroep. Vaak zien we dat de overvloed aan tools en campagnes leidt tot het verlies van controle over alle interacties in de customer journey, en dat is zonde. Denk bijvoorbeeld aan situaties waarin de doelgroep via Instagram wordt benaderd voor het boeken van een proefrit, terwijl ze op andere kanalen een totaal verschillende boodschap te zien krijgen, bijvoorbeeld over het wisselen van winterbanden.

Wat is Marketing Automation?

Voor organisaties die ‘digital driven marketing’ willen implementeren, is marketing automation de oplossing. Het stelt hen in staat om marketingtools en klantdata te integreren en op basis daarvan gerichte campagnes te voeren. Marketing automation biedt de mogelijkheid om de volledige klantreis te beheersen en communicatie te personaliseren.

Met marketing automation kun je marketingprocessen en communicatielijnen automatiseren, aansturen en beheren. Dit stelt je in staat om efficiënter en effectiever te communiceren met je doelgroep in verschillende fasen van de customer journey. Marketing automation omvat taken zoals e-mailautomatisering, lead nurturing, doelgroepsegmentatie, gedragsanalyse en voorspelling van toekomstig koopgedrag.

In veel organisaties worden marketingkanalen vaak los van elkaar ingezet. Marketing automation software koppelt de gegevens van elk kanaal, waardoor voorspellingen kunnen worden gedaan over de aankoopfase waarin een prospect of klant zich bevindt. Dit staat bekend als een 360-graden klantprofiel. Met behulp van deze profielen kunnen marketinguitingen nog relevanter worden gemaakt. Hierdoor kun je bijvoorbeeld bepalen of je iemand reviews moet tonen of juist moet overtuigen met schaarste.

Marketing Automation

Marketing automation wordt ingezet om de volgende doelen te bereiken:

  • Groei in leads, omzet en/of winst.
  • Lead nurturing & lead scoring.
  • Segmentatie en personalisatie.
  • Het vergroten van de klantwaarde.
  • Het verhogen van de efficiëntie van het marketinglandschap.
  • Het creëren van realtime 360-graden profielen van je klanten.
  • Het uitvoeren van multichannelcampagnes.
  • Het focussen op first-party data.
  • Identificeer Jouw Bezoeker
Marketing Automation

De voordelen van Marketing Automation.

Wat kun je verwachten van de inzet van Marketing Automation? Er zijn verschillende voordelen:

  1. Conversiegroei: Na een korte periode zal de conversieratio aanzienlijk stijgen.
  2. Een beter begrip van je bezoekers: Door de koppeling tussen je kanalen leer je hoe je verschillende (klant)segmenten het beste kunt aanspreken, wat leidt tot meer conversies.
  3. Consistente communicatie over alle kanalen: Dit zorgt voor een duidelijke merkbeleving.
  4. Gepersonaliseerde en relevantere content: Marketing automation maakt het mogelijk om gepersonaliseerde berichten te creëren op basis van klantgedrag en voorkeuren, wat resulteert in een hoger openings- en conversieratio van bijvoorbeeld je e-mailcampagnes.
  5. Verbeterde lead nurturing: Marketing automation stelt je in staat om gerichtere communicatie en content in te zetten om prospects te verleiden tot conversie.
  6. Verhoogde retentie en klantwaarde: Met marketing automation software kun je een 360-graden profiel van je klanten opbouwen, wat leidt tot effectievere campagnes voor herhaalaankopen, upselling en cross-selling.

Marketing Automation Software

Voor elk specifiek vraagstuk onderzoeken we welke software het meest geschikt is om in te zetten, of welke combinatie van tools een solide marketing automation stack kan vormen. Er zijn verschillende soorten marketing automation software beschikbaar, waaronder:

  • E-mailmarketing automation
  • Customer Data Platforms
  • Account-Based Marketing (ABM) software
  • E-commerce marketing automation
  • Customer Relationship Management (CRM)
  • Leadherkenningsoftware

Het effect van Marketing Automation

Al met al, met marketing automation worden jouw marketingkanalen geïntegreerd en gevoed met data. Dit stelt je in staat om doelgroepen effectiever te segmenteren en deze groepen via diverse kanalen te bereiken met gepersonaliseerde content. Denk aan kanalen zoals Facebook, Google Ads, e-mail en websitecontent. Marketing automation helpt jouw marketeers om online marketing effectiever, efficiënter en relevanter te maken. De toename van ROI, omzet en/of winst is vaak al merkbaar binnen 6 tot 12 maanden.

Het team dat voor je klaar staat.

Jelle Dorman
Campaign Manager
Lisan Koes
E-mail Marketing Automation Specialist
Madée Reinerink
E-mail & Content Marketeer
Derk Bakker
E-mail Automation Marketeer
Jelle Dorman
Campaign Manager
Lisan Koes
E-mail Marketing Automation Specialist
Madée Reinerink
E-mail & Content Marketeer
Derk Bakker
E-mail Automation Marketeer
Lead gen campagne Nijha
Case Nijha

Meer kwalitatieve leads met een koppeling tussen Meta en Deployteq.

Met een koppeling tussen het e-mailmarketing automation platform Deployteq en de platformen van Meta (Facebook en Instagram) worden leads direct opgevolgd. Het doel is het verhogen van het aantal kwalitatieve leads en meer conversies. Zorgt de koppeling daadwerkelijk voor meer kwalitatieve leads? En wat levert het nu echt op?

Contact opnemen

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Daag ons uit!

Begin vandaag nog met het inzetten van Marketing Automation en zet een grote stap vooruit in je marketingprestaties.