arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

YouTube Adverteren

Adverteren op YouTube biedt een uitgelezen kans om jouw doelgroep te bereiken en hen te betrekken bij jouw merk. Door krachtige storytelling vergroot je de bekendheid van jouw merk aanzienlijk. YouTube-advertenties kunnen je helpen jouw zichtbaarheid te vergroten en aanwezig te zijn gedurende alle stadia van de customer journey. Het is belangrijk te benadrukken dat YouTube, na Google, ’s werelds op een na grootste zoekmachine is. Dit betekent dat jouw merk de mogelijkheid heeft om internationaal relevant bereik te genereren.

De voordelen van adverteren op YouTube

Adverteren op YouTube biedt talloze voordelen voor diverse online marketingdoelen. Via dit platform kun je jouw merkbekendheid vergroten, nieuwe producten introduceren en meer verkeer naar je website leiden. Het gebruik van video creëert een diepere betrokkenheid bij jouw merk, wat bijzonder effectief kan zijn voor jouw organisatie. Dit zijn alle voordelen:

  • Uitgebreide targeting mogelijkheden;
  • Het vergroten van naamsbekendheid;
  • Volledige controle over de media budgetten;
  • Bereik als merk nieuwe doelgroepen;
  • Video is uitermate geschikt om jouw verhaal te vertellen;
  • YouTube leent zich uitstekend voor remarketing;
  • Met uitgebreide Analyse tools zijn resultaten en kijkgedrag meteen inzichtelijk.
YouTube Ads

Hoe werkt het om YouTube ads in te richten?

Het opzetten van een YouTube-campagne is eenvoudig en kan onder andere via Google Ads worden gedaan. Begin met het definiëren van jouw campagnedoelen. Vervolgens, zodra de doelen zijn vastgesteld, pas je de targeting aan op basis van demografische gegevens, interesses, plaatsingen, onderwerpen of remarketing. Gedurende de looptijd van de campagne bewaken we de prestaties en optimaliseren we waar mogelijk.

Verschillende YouTube advertentiemogelijkheden

  1. Skippable In-stream Advertenties: Kijkers kunnen deze advertenties na enkele seconden overslaan. Boeiende video’s zijn cruciaal om gebruikers te inspireren.
  2. Non-skippable In-stream Advertenties: Kijkers kunnen deze advertenties niet overslaan en worden aan het begin van video’s weergegeven. Het is essentieel om je kernboodschap direct en opvallend over te brengen.
  3. Video Discovery Advertenties: Je advertenties verschijnen in zoekresultaten en naast gerelateerde video’s.
  4. Bumper Advertenties: Deze worden weergegeven voordat de video begint en kunnen niet worden overgeslagen. Adverteerders hebben slechts 6 seconden om de aandacht te grijpen en hun propositie te benadrukken.
Targeting YouTube Ads

Targeting van YouTube advertenties

Het inzetten van YouTube-advertenties is mogelijk via de Google Ads-omgeving, met vergelijkbare targetingmogelijkheden als standaard Google Ads-advertenties. Relevante targeting mogelijkheden zijn:

  • Demografische en geografische kenmerken
  • Zoektermen binnen YouTube-zoekresultaten
  • Plaatsingen, zoals specifieke YouTube-kanalen of video’s
  • Interessegroepen van gebruikers
  • Vergelijkbare doelgroepen
  • Remarketinglijsten
Contact opnemen

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Daag ons uit!

Kies voor YouTube-adverteren en laat jouw merk groeien door de kracht van video en doelgerichte targeting. Wij helpen jou bij elke stap van het proces.