arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Zoekmachine adverteren

Vaarwel frustraties, welkom optimaal rendement van je advertentiebudget. Onze focus? Het bereiken van jouw performance marketing doelen op het hoogste niveau. Zoekmachine adverteren blijft ook dit jaar een essentieel onderdeel van jouw online marketingstrategie. Dit marketingkanaal is voortdurend in ontwikkeling, met Google als koploper in het lanceren van nieuwe functionaliteiten. Denk aan de implementatie van Artificial Intelligence voor het verbeteren van advertenties, het toenemende belang van brede zoektermen en volledig geautomatiseerde campagnes. Benut jij het volledige potentieel van deze nieuwe technologieën? Haal je het maximale rendement uit jouw campagnes? Wij zijn hier om je verder te helpen.

Ontdek de kracht van zoekmachine adverteren en zet koers naar succes. Hoe bereiken we snel jouw gewenste resultaat? SEA hoeft absoluut geen kostbare aangelegenheid te zijn. Met onze slimme campagnes richten we ons volledig op jouw gewenste uitkomst, die per organisatie kan verschillen. De ene organisatie streeft naar de laagst mogelijke Cost per Action (CPA), terwijl de ander juist het hoogste rendement uit haar advertentiebudget wil halen (ROAS). Stuur je op winst? Ook geen punt, dan stellen we een strategie op die gericht is op het behalen van de hoogste Profit on Ad Spend (POAS). Samen tillen we jouw prestaties naar een hoger niveau. Bij Bureau Strak werken we met de nieuwste ontwikkelingen en omarmen we veranderingen.

Zoekmachine adverteren

Wat levert zoekmachine adverteren op voor jouw organisatie?

  • Structurele verbetering van jouw return on investment (ROI).
  • Snel resultaat met volledige controle over het budget.
  • Het aantrekken van relevante bezoekers.
  • Het vergroten van jouw klantenbestand.
  • Het onder de aandacht brengen van belangrijkste producten en diensten.
  • Locatiegericht adverteren (regionaal, landelijk of internationaal).
  • Het presenteren van jouw productassortiment in een zoekmachine (Google of Bing).
  • Adverteren op basis van de customer journey.
  • Het inspelen op de vraag van jouw doelgroep.
Tooling zoekmachinemarketing

Waarom zoekmachine marketing inzetten met Bureau Strak?

  • We zijn een Google Partner en Microsoft Advertising partner.
  • We zijn gespecialiseerd in Lead Generatie, Digital Commerce, B2B & Automotive.
  • We bedienen klanten in het MKB en Groot zakelijk.
  • We maken gebruik van slimme tools zoals Channable, TrueClick, en meer.
  • Ons toegewijde team is dagelijks bezig met de nieuwste ontwikkelingen.
  • Wil je de werkzaamheden volledig uitbesteden? Dat kan. Neem je de werkzaamheden in-house op? Ook dat is mogelijk, waarbij wij consultancy en ondersteuning bieden en adviseren over vergelijkbare cases.
  • Wil je referenties ontvangen? Natuurlijk, neem gerust contact op.

Zoekmachine adverteren strategie

Met performance marketing kun je dagelijks zorgen voor een verbetering van jouw rendement. Wil je meer rendement halen uit jouw campagnes? Zorg er dan voor dat jouw campagnes worden aangestuurd vanuit een solide strategie. Een strategie die gericht is op de daadwerkelijke ROI (Return on Investment) of op de vastgestelde leadwaarde. Voordat we aan een traject beginnen, voeren we een Performance Deepdive uit. In deze deepdive maken we een nulmeting, die als basis dient voor het opstellen van eerlijke doelstellingen en KPI’s.

 

Doelstellingen en KPI’s dienen altijd direct gerelateerd te zijn aan de bedrijfs- en commerciële doelstellingen. We stellen deze doelen en KPI’s op basis van de North Star Metric. De North Star Metric fungeert als een kompas voor jouw organisatie. In tegenstelling tot traditionele KPI’s richt de North Star Metric zich op het leveren van waarde aan klanten en is gericht op langetermijndoelen. Om deze metrics effectief in te zetten, zorgen we ervoor dat ze leiden tot inkomsten, klantwaarde weerspiegelen en vooruitgang meten.

Belangrijke aspecten binnen een SEA strategie:

  • Doelgroeponderzoek & Targeting: Het vertrekpunt is het begrijpen en herkennen van de behoeften van jouw doelgroepen. Succesvolle zoekmachineadvertenties vereisen grondig doelgroeponderzoek. Met een duidelijk beeld van jouw klanten kunnen we de optimale campagnetargeting bepalen. Er zijn verschillende targetingmethoden beschikbaar:
    Zoekwoordtargeting: Toon advertenties aan gebruikers die specifieke zoekwoorden in zoekmachines invoeren.
  • Demografische targeting: Richt je op specifieke leeftijdsgroepen, geslachten, opleidingsniveaus en andere demografische criteria.
  • Geografische targeting: Adverteer in specifieke locaties zoals landen, regio’s, steden, of zelfs binnen een bepaalde straal rondom een locatie.
  • Gedragstargeting: Bereik gebruikers op basis van hun online gedrag, interesses en gewoonten.
  • Plaatsing targeting: Selecteer specifieke websites, apps of content waarop je advertenties worden weergegeven.
  • Doelgroep targeting: Maak gebruik van aangepaste doelgroepen op basis van eigen data, zoals e-mails.
  • Lookalike doelgroepen: Richt je op gebruikers die vergelijkbaar gedrag vertonen als je bestaande klanten.

Zoekwoordenonderzoek

Het formuleren van zoektermen is essentieel. Voordat je begint met het verbeteren van je Google Ads (SEA)-inzet, is het van belang om inzicht te krijgen in welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt met betrekking tot jouw producten of diensten. Dit doen we door een zoekwoordonderzoek uit te voeren. Het doel van een zoekwoordonderzoek is om je doelgroep beter te begrijpen en te onderzoeken hoe ze zoeken naar jouw producten en/of diensten. Zo kun je met de juiste content en de juiste kanalen inspelen op hun behoeften.

Remarketingstrategie

Met een remarketingstrategie kun je je marketingrendement vergroten. Wil je meer rendement halen uit gebruikers die je website hebben bezocht? Met een remarketingcampagne binnen zoekmachines kun je deze gebruikers terughalen naar je website en hen verleiden om jouw product of dienst af te nemen. Door banners te tonen blijf je zichtbaar en kun je jouw doelgroep proberen te overtuigen om voor jouw product te kiezen in plaats van dat van een concurrent. Dit verhoogt conversies, optimaliseert het advertentiebudget en versterkt klantrelaties voor duurzame groei.

Media-Budgetadvies

Voor succesvol adverteren in zoekmachines is een realistisch mediabudgetadvies cruciaal. Op basis van je uitgangspunten met betrekking tot CPA, ROI of POAS berekenen we jouw trechter. Een realistisch budgetadvies vormt de basis voor het veroveren van de markt,

Verschillende toepassingen binnen SEA

Binnen Bureau Strak is de discipline Paid Advertising verantwoordelijk voor het opzetten en inzetten van de juiste advertentiekanalen om jouw klanten op het juiste moment en met de juiste boodschap te bereiken. SEA biedt diverse mogelijkheden om campagnes effectief in te zetten.

Zoekadvertenties

Wanneer iemand zoekt naar jouw producten of diensten, verschijnen jouw advertenties in de zoekresultaten. In tegenstelling tot organische zoekresultaten, zorgt zoekmachine adverteren voor directe en gerichte zichtbaarheid in zoekmachines. Je kunt adverteren op verschillende zoekmachines, waaronder Google Ads en Microsoft Ads (voorheen Bing Ads).

Feed based marketing

Marketplaces

Wil je optimale resultaten behalen door te adverteren op vergelijkingssites of via Google Shopping? Overweeg je om producten te verkopen op platforms zoals Amazon, VidaXL en Bol.com? In dat geval is een geoptimaliseerde productfeed van essentieel belang. Elk kanaal hanteert specifieke aanleverspecificaties. Maar met alleen een goede productfeed ben je er nog niet. Feed Based Marketing vereist expertise, en we staan klaar om je hierbij te ondersteunen!

Display adverteren

Display Adverteren

Display advertenties zijn een doeltreffend middel om de naamsbekendheid van je bedrijf, producten of diensten te vergroten, nieuwe bezoekers naar je website te trekken en uiteindelijk de verkoop te stimuleren. Met display marketing kun je gericht adverteren op specifieke doelgroepen, regio’s, onderwerpen, profielen en relevante websites. Ontdek de kracht van display marketing!

Google Shopping

Heb je een webshop en verkoop je producten? Dan is Google Shopping dé manier om je producten meer zichtbaarheid te geven! De resultaten van Google Shopping verschijnen boven de gewone zoekadvertenties in zoekmachines, waardoor je een prominente positie inneemt. Bovendien kun je de advertenties voorzien van productafbeeldingen, waardoor ze nog meer opvallen. Je kunt deze advertenties aankopen via Google zelf of via CSS (Comparison Shopping Service) partners die deel uitmaken van het Google-netwerk.

YouTube adverteren

YouTube Adverteren

Binnen Google Ads zijn er ook mogelijkheden om je doelgroep te bereiken met videoadvertenties op YouTube. Veel marketeers vergeten dat YouTube de op één na meest gebruikte zoekmachine is, dus het is een belangrijk kanaal om rekening mee te houden! Met YouTube-advertenties kun je een video tonen voordat gebruikers hun gezochte video bekijken. Zo kun je gerichte advertenties vertonen die aansluiten bij de inhoud van de video.

Jouw contactpersoon

Vraag nu de zoekmachine marketing audit aan!

Wil je meer winst, omzet of klanten genereren via je SEA-campagnes? Vraag dan nu onze audit aan.

Ben je benieuwd of je het maximale rendement haalt uit je SEA-campagnes? Wij bieden een gratis marketingonderzoek aan om een audit van je Google Ads- en/of Bing-account uit te voeren. Vraag de scan aan en krijg meer inzicht in hoe je een hoger rendement kunt behalen.