Of je nu een nieuw merk wilt lanceren, de propositie van je bestaande merk wilt herontwikkelen, of jouw groeiende organisatie op één lijn wilt krijgen, een Brand Sprint is jouw kompas voor de juiste stappen naar groei. Experts beamen dat bedrijven met een kraakhelder merk en een eerlijke, duidelijke propositie significant meer succes boeken dan hun concurrenten.
Onze ‘Three Hour Brand Sprint’ omvat zes krachtige oefeningen die je in slechts drie uur kunt doorlopen met belangrijke stakeholders in jouw bedrijf. Deze oefeningen putten inspiratie uit briljante ideeën en modellen van gerenommeerde denkers, waaronder de visionaire speech van Steve Jobs (Apple), de impactvolle TED-talk van Simon Sinek over de Golden Circles, en het meeslepende boek ‘Shoe Dog’ van Nike-oprichter Phil Knight. Samen vormen ze een waardevolle toolkit voor jouw merkstrategie.
De Brand Sprint bestrijkt drie centrale thema’s, elk met twee specifieke oefeningen. Elke oefening heeft een vastgestelde tijd, waardoor je in slechts drie uur een kristalheldere propositie kunt ontwikkelen. Hieronder staan de thema’s beschreven.
Begin met het schetsen van een 10-jarige roadmap voor jouw bedrijf, waarin je de doelen voor 1, 3, 5 en 10 jaar in kaart brengt. Dit stelt jouw lange-termijndoelen scherp, waardoor je kortetermijndoelen concreter worden. Vervolgens, via de Golden Circles, definiëren we jouw Why, How en What. Wat drijft jouw bedrijf? Het hebben van een Golden Circle is het onderscheid tussen grootsheid en middelmatigheid, zoals experts bevestigen.
In het tweede thema bepalen we jouw top 3 kernwaarden – de ware essentie van jouw organisatie. Deze waarden zijn niet slechts aspiraties; ze zijn onwankelbaar en vormen de kern van jouw bedrijfscultuur. Daarna zoomen we in op jouw top 3 doelgroepen. Voor welke doelgroepen ben je het meest geschikt? Hiermee creëer je duidelijke prioriteiten voor communicatie, sales en marketing zonder andere mogelijkheden uit te sluiten.
De volgende stap is het bepalen van de persoonlijkheid van jouw organisatie. Ben je innovatief of behoudend? Informeel of formeel? Dit bepaalt jouw toon en stijl in communicatie en marketing, en geeft jouw merk een menselijke touch. Tot slot, identificeer het concurrentiespeelveld, vergelijkend op expressiviteit versus ingetogenheid en traditioneel versus innovatief. Zo ontdek je waar je kansen en uitdagingen liggen.
"*" geeft vereiste velden aan
Ben je klaar om de toekomst van jouw (online) inspanningen vorm te geven met een Brand Sprint? Bureau Strak is de specialist in het organiseren en begeleiden van deze sessies. We staan klaar om jouw ambities en uitdagingen aan te pakken en samen te werken aan het realiseren van jouw plannen. Laten we in gesprek gaan over hoe we dit kunnen verwezenlijken.