Case: AutoProfijt

Ondersteuning voor een groeiend concept

Het bedrijf

Een explosief groeiende garagist

AutoProfijt is het snelstgroeiende garageconcept van de Nederland en België. Met meer dan 200 aangesloten garagisten in Nederland en 50 in Vlaanderen en Wallonië is er altijd wel een Autoprofijt in de buurt. De monteur kent zijn klant én de auto door en door. Vertrouwd en dichtbij! AutoProfijt verspreide voorheen maandelijks een actiekrant onder haar doelgroep op basis van postcode profielen. Dit is teruggebracht naar vier thematische actie kranten per jaar. De vraag aan ons was of dit een digitale vertaling kon krijgen, waarbij garagisten van AutoProfijt jaarrond en actiematig online zichtbaar zijn.

Onze uitdaging

Een stabiele positionering

AutoProfijt heeft Bureau Strak gevraagd om het merk op lokaal niveau goed te vermarkten onder de relevante doelgroep. Dit betekent een goede lokale zicht- en vindbaarheid realiseren, wat resulteert in relevant verkeer om belangrijke conversies, zoals het inplannen van een werkplaatsafspraak, te voltooien.

Strategie

Een solide basis

Uit onderzoek blijkt dat veel auto eigenaren geen gebruik maken van een vaste garage voor onderhoud. Juist dit vormt de basis van de uitdaging, namelijk de doelgroep continu bereiken en de huidige klanten vasthouden met slimme campagnes. Dit vormt de basis van de uitdaging, namelijk de doelgroep continu bereiken en de huidige klanten vasthouden met slimme campagnes. 

 

 

Lokaal gezicht

Persoonlijke benadering

Om de lokale zichtbaarheid van garagisten te vergroten, zetten wij middels display advertising geotargeting campagnes in. Deze vorm van programmatic advertising maakt het mogelijk om heel specifiek mensen met een interesse in auto-gerelateerde onderwerpen in een bepaalde regio te targeten. Door deze data te combineren met omzetdoelstellingen van garagisten, bereiken we mensen die op zoek zijn naar onderhoud voor hun auto. Deze mensen verwijzen wij op basis van hun actuele locatie door naar de pagina van de dichtstbijzijnde AutoProfijt vestiging. Binnen de banners wordt de vestiging dan ook dynamisch geladen, net als andere elementen zoals een afbeelding en link naar de desbetreffende vestigingspagina.

Gezien het succes van deze wijze van persoonlijke- en locatiespecifieke online benadering, draaien we inmiddels naast Nederland ook in België voor alle garagisten actiematige en structurele, always on campagnes.

Lokaal gezicht

Hoge omzetdoelstelling

Curabitur eu ante nec dolor tempus bibendum in sit amet quam. Fusce vitae rutrum urna, in mattis urna. Integer nec dolor vel lectus efficitur tincidunt. Curabitur congue finibus augue, id hendrerit tellus tempor id. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.