Case: GSMpunt
Maak kennis met GSMpunt.nl
GSMpunt.nl, al ruim 15 jaar hét adres voor alle accessoires voor smartphones en tablets. In de afgelopen 15 jaar uitgegroeid tot dé specialist op het gebied van telecom accessoires in Nederland en België. Het assortiment bestaat uit ruim 40.000 artikelen verdeeld over telefoonhoesjes, screenprotectors, houders, opladers en nog veel meer.
Onze uitdaging
GSMpunt.nl streeft er naar om het merendeel van de werkzaamheden op het gebied van development en marketing in-house uit te voeren. Aan ons de uitdaging om het Google Ads account te optimaliseren en te herstructureren zodat GSMpunt.nl weer volledig grip krijgt op campagnes, resultaten en aansturing.
Aanleiding van de opdracht
GSMpunt.nl voert dagelijks analyses uit op basis van de resultaten uit verschillende marketingkanalen, waaronder Google Ads. Wat GSMpunt.nl constateerde was dat:
– De CPA van diverse campagnes ging over het gestelde CPA-doel heen;
– Google Shopping is een belangrijk kanaal waar er op meerdere productvariabelen gestuurd moest gaan worden om concurrentievoordeel vast te houden;
– GSMpunt.nl was ervan bewust dat slimme biedstrategieën en automation zorgen voor extra resultaat. In de praktijk kwam GSMpunt.nl erachter dat de accountstructuur daar niet optimaal voor was ingericht;
– GSMpunt.nl zocht een sparringspartner om vraagstukken voor te leggen en om van inzichten te wisselen.
Van uitvoering tot consult
Voor GSMpunt.nl is er een SEA audit uitgevoerd om de groeikansen inzichtelijk te maken. De kwaliteit van campagnes is in kaart gebracht om optimalisaties op accountniveau door te voeren. Vervolgens hebben we de data geanalyseerd om aanpassingen te kunnen doen op campagne- en productniveau. De audit is opgeleverd inclusief een helder stappenplan met de optimalisaties die opeenvolgend uitgevoerd moeten worden om invulling te geven aan de strategie. Belangrijk in de strategie voor GSMpunt.nl was om te gaan sturen op ROI en ROAS zonder dat algoritmes zouden gaan sturen op foutieve of niet relevante data. Denk hierbij aan geretourneerde producten, foutieve bestellingen en niet afgeronde bestellingen.
De SEA audit bood een stappenplan met quick wins en adviezen voor de lange termijn. Om het fundament van de strategie te leggen, hebben we na oplevering van de audit enkele belangrijke optimalisaties doorgevoerd. Momenteel monitoren we dagelijks de resultaten en voortgang en voorzien we GSMpunt.nl van tips, tricks en optimalisatie-ideeën. Samen meer online rendement.
GSMpunt.nl aan het woord
“We hebben Bureau Strak gevraagd om ons te helpen meer grip te krijgen op de resultaten van ons Google Ads account. De concurrentie in onze markt is erg groot en we willen daardoor graag goed sturen op CPA/ROI. Bureau Strak heeft een zeer uitgebreide audit uitgevoerd en nieuwe optimalisatie-kansen inzichtelijk gemaakt. Samen met Bureau Strak hebben wij een nieuwe accountstructuur opgezet en vele optimalisaties doorgevoerd. Dit heeft geresulteerd in een aanzienlijke groei! Elke maand hebben we een marketingbijeenkomst over de voortgang en nieuwe kansen. De samenwerking is erg prettig!”
Verbetering conversieratio
Daling kosten per conversie
Stijging van klikratio