Case: Qurios

Onze route naar online rendement

Maak kennis met Qurios

De mooiste parken van Nederland

Qurios Holiday Retreats is een bedrijf dat bestaat uit verschillende vakantieparken in Ameland, Bloemendaal aan Zee, Zandvoort, Grevelingenstrand, Callantsoog en Gulpen (Limburg). Door de kenmerkende vakantiehuisjes en het all-in principe is Qurios een unieke aanbieder in haar branche.

Onze uitdaging

Een solide samenwerking

We werken sinds de start van het bedrijf voor Qurios. Aan ons de uitdaging om het bedrijf op de kaart te zetten middels een gedegen strategie om uiteindelijk de parken te bezetten. Eén van de uitgangspunten was dat Qurios alleen gebruik maakt van online marketing.

Na het ontwikkelen van een strategie en customer journey, konden we de kanalen in kaart brengen waar Qurios aanwezig moet zijn. Door een intensieve samenwerking met het team van Qurios die van uitvoerend steeds meer naar adviserend verplaatst, zorgen we ervoor dat de kanalen op elkaar aansluiten en zo goed mogelijk presteren. Daarnaast bewaken we gezamenlijk de propositie die Qurios wil uitdragen. Deze is gebaseerd op drie pijlers: verbinding met de omgeving (ieder resort is anders), Qurios Service en bezoekers triggeren om nieuwsgierig te zijn, wat de merknaam eigenlijk al zegt: Qurios. Ze stimuleren bezoekers te genieten van de kleine dingen en nieuwsgierig te zijn naar de wereld om ons heen. 

 

 

gezinmetkinderen-1x
gezinmetkinderen-1x-2

Inzicht creëren

Leisure customer journey

Vanaf het begin van de samenwerking staat de customer journey van Qurios haar klanten centraal. We zorgen er dan ook altijd voor dat we binnen iedere fase zo duidelijk mogelijk op een passende manier aanwezig zijn. Van de algemene doelgroep hebben we persona’s ontwikkeld. Deze persona’s zijn het uitgangspunt voor alle uitingen, ze moeten aansluiten op de doelgroep van Qurios zodat zij zich in de situatie kunnen verplaatsen. We maken dus veelal gebruik van beeld met personen en situaties die herkenbaar zijn.

We gebruiken voor de verschillende fasen waar de persona’s doorheen loopt het journey model van Google. Deze bevat de volgende fasen: see, wish, think, do en care. We hebben de belangrijkste momenten in kaart gebracht waarop we aanwezig moeten zijn. Vervolgens hebben we bepaald met welke informatie en welke uitingen/creatives we de juiste boodschap over kunnen brengen en ons doel kunnen behalen.

Omdat deze fasen per kanaal verschillen, hebben we ook per kanaal een journey uitgewerkt. Per kanaal hebben we in kaart gebracht welke KPI’s belangrijk zijn om ons aan te meten. Dus: wanneer heeft een campagne goed gepresteerd? En wanneer is optimalisatie benodigd? Van deze KPI’s hebben we een gezamenlijk dashboard ontwikkeld binnen Google Data Studio zodat we in één oogopslag kunnen zien of

Van consult tot uitvoering

Data vormt de basis voor het nieuwe platform

Verder sturen we gericht op data en denken we proactief mee bij het (door)ontwikkelen van het platform Qurios. We monitoren continu funnel data, zodat we goed inzichtelijk krijgen welke elementen drempels vormen in het online oriëntatie en aankoopproces. Op die manier streven we gezamenlijk naar maximaal online rendement, waardoor we zien dat Qurios ieder jaar groeit: Echte impact dus!

Meer weten?

Nieuwsgierig naar dit succesverhaal?

Neem contact met ons op. We maken graag kennis met je, zodat we gezamenlijk aan jouw online marketing doelstellingen kunnen gaan werken.