content & design
Bevindt jouw doelgroep zich voor het overgrote deel in de leeftijdscategorie 25 – 55 jaar? Dan kan het interessant zijn om je te richten op Facebook marketing. Deze doelgroep is hier veel te vinden en voert op dit kanaal de meeste acties uit. Een uitgelezen kans voor jou om hier aanwezig te zijn dus!
Customer journey staat centraal
Wanneer jouw doelgroep zich bevindt tussen de 25 en 55 jaar, gaan we deze verrijken met meer informatie over waar de interesses liggen. Met deze informatie kunnen we namelijk hele persoonlijke advertenties inzetten die jouw doelgroep aanspreekt. Wanneer jouw doelgroep bijvoorbeeld veel interesse toont in uit eten gaan en jij verkoopt kleding, kunnen we bijvoorbeeld een campagne inrichten die zich richt op uit eten gaan in een nieuwe outfit. Daarnaast halen we uit deze verrijking veel ideeën voor de content die we kunnen plaatsen op de pagina. De betreffende persoon bekijkt een aantal producten en verlaat de website. Op dat moment wordt er een campagne geactiveerd die de bekeken producten weergeeft aan de gebruiker. Relevanter kun je het bijna niet krijgen!
Bij het inzetten van jouw campagne houden we zoals hierboven beschreven altijd rekening met de customer journey.
Denk hierbij aan het ontwikkelen van een algemene campagne op een algemene doelgroep. Deze wordt vervolgd door een campagne die interesse heeft getoond in jouw pagina of website en tenslotte wordt deze doelgroep weer benaderd met een remarketing campagne. Al deze gegevens worden opgeslagen in een pixel waardoor we jouw doelgroep telkens opnieuw kunnen benaderen.
Wil je meer weten over de social media kanalen? Bekijk onderstaande pagina’s!
Facebook marketing
Door gebruik te maken van Facebook marketing kun je de gebruiker sturen naar waar jij deze wilt hebben. Op deze manier maak je de kans op conversie een stuk groter.
Wil je weten hoe je Facebook marketing in kunt zetten voor jouw bedrijf? Neem dan gerust eens contact met ons op.