Creative

E-mail marketing met Copernica

Copernica is een krachtige software voor e-mailmarketing en marketing automation. Met dit platform realiseer en verstuur je slimme en automatische e-mailcampagens op basis van data, gedrag en slimme businessrules. Als Copernica partner staan wij voor je klaar om je te helpen alles uit e-mailmarketing en Copernica te halen.

E-mail marketing met Copernica

Een uitgebreide e-mailtoolkit voor marketeers

Met de inzet van e-mail kun je relatief snel en eenvoudig je doelgroep bereiken. E-mail is persoonlijk en met de juiste inzet kun je je doelgroep met relevante content aanzetten tot een gewenste actie. Naast kanalen als social media, SEO en SEA is e-mail één van de best converterende kanalen. Een ander voordeel van de inzet van e-mail is dat je je doelgroep op een relatief goedkope manier bereikt naast bijvoorbeeld adverteren in Google of social media. Copernica is een uitgebreid e-mailplatform dat marketeers in staat stelt om alles uit het kanaal te halen. Zowel marketingmailingen, transactionele mailingen en gepersonaliseerde automatische flows.

Wij zijn trotse partner

Copernica

De ESP Copernica is gespecialiseerd in e-mailmarketing en e-mailmarketing automation. Met Copernica kun je nieuwsbrieven en actiematige mails opstellen en versturen, maar ook gepersonaliseerde en geautomatiseerde campagnes. Voordelen van Copernica zijn de uitgebreide doelgroep segmentatie mogelijkheden, vele koppelingen met e-commerce systemen, websites en applicaties en heeft een hoge en betrouwbare afleveringsgraad zodat jouw e-mails goed in de inbox van je ontvangers belanden. Copernica biedt zowel een omgeving waarbij je geavanceerde HTML-templates bouwt, maar ook een uitgebreide e-maildesigner (drag-and-drop) waarmee je in no time een e-mail maakt met dynamische content.

Dagelijks werken bij Bureau Strak meerdere specialisten met Copernica. Wil je weten wat Copernica jou kan bieden en of dit krachtige e-mailplatform geschikt is voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact op.

De kracht van Copernica

De e-mailtool voor jouw organisatie

  • Verrijk eenvoudig klantprofielen met beschikbare data in een centrale of gelaagde database
  • De database richt je naar eigen wens in
  • Responsive e-mails maak je met een uitgebreide e-maildesigner of geheel in HTML
  • Met dynamische content spreek je je doelgroep persoonlijk aan
  • Met een hoge aflevergraad (deliverability) komen e-mails ook echt aan in de inbox
  • Bouw automatische e-mailcampagnes met slimme triggers en opvolgacties
  • Verstuur persoonlijke en relevante e-mails op basis van beschikbare data en gedrag
  • De kosten voor de inzet van e-mailmarketing zijn ten opzichte van andere kanalen laag
  • De resultaten van campagnes en deliverability (aflevergraad) zijn goed meetbaar.

Bereik meer met e-mail

Bereik je gewenste doel met Copernica

Met de juiste strategie en doelstellingen is e-mail een krachtig en effectief kanaal waarmee je ook echt resultaat bereikt. Zo kun je met e-mail je database laten groeien, klantprofielen verrijken op basis van data en gedrag, van leads klanten maken, meer websitebezoek genereren, loyaliteit van klanten verhogen en bestaande klanten (her)activeren. Daarnaast ben je met e-mail in staat om relevante informatie, zoals datum, aankoophistorie, demografische gegevens, interesses en gedrag krachtige segmentaties maken en ‘hyper’ gepersonaliseerde e-mails sturen op het juiste moment. Het kanaal e-mail zet je in binnen elke fase in de customer journey.

verjaardagscampagne-alleeninkt_Tekengebied 1

E-mailmarketing automation

Bereik meer met geautomatiseerde campagnes

De kracht van Copernica is het inzetten van automatische e-mailflows en campagnes. Door een trigger, bijvoorbeeld een download op de website of op de verjaardag van een klant, stuur je geheel automatisch een e-mail. Hoe meer data je bezit van je doelgroep, des te beter je in staat bent om relevante één-op-één contactmomenten in te zetten. Er zijn verschillende soorten campagnes die je met Copernica automatiseert. Een paar voorbeelden: 

Gepersonaliseerde e-mails

De content van jouw e-mail kun je relevant maken door dynamische content toe te voegen op basis van klantdata. Zo maak je de inhoud van je mailing persoonlijk en relevant en bereik je meer resultaat. 

Loyaliteitscampagne

Met de inzet van een automatische loyaliteitscampagne wil je klanten behouden met de inzet van o.a. interessante aanbiedingen of relevante informatie.

Verjaardagscampagne

Met een verjaardagscampagne kun je klanten verrassen met zijn of haar verjaardag en hen een cadeautje bieden. Deze campagne richt je geheel automatisch in en wordt verstuurd op de verjaardag. Met opvolgacties stuur je eenvoudig op basis van gedrag (zoals open of klik) een reminder.

Verlaten Winkelwagencampagne

Vergeten websitebezoekers hun bestelling af te ronden in het winkelwagentje waardoor je omzet mist? Dan kun je hen opvolgen met een automatische Verlaten Winkelwagencampagne.

Leadcampagne

Met Copernica kun je aan contactmomenten van klanten eenvoudig scores toevoegen. Met deze informatie richt je campagnes automatisch in met tactieken als lead nutering en lead scoring. 

Gaan voor resultaat met Copernica?

LATEN WE SAMEN DE UITDAGING AANGAAN

Ben je benieuwd of Copernica de juiste e-mailtool is voor jouw organisatie? Wil je meer halen uit het kanaal e-mail? Of wil je graag hulp bij een uitdagende doelstelling? Onze specialisten denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.

Bureau Strak