Performance

Feed based marketing

Feed based marketing is niet meer weg te denken in de dagelijkse online marketing wereld. Door fluctuerende voorraden en prijzen is het onmogelijk om een compleet aanbod aan producten handmatig bij te houden. Heb je een webshop en wil je met je product adverteren op vergelijkingssites, Google Shopping of wederverkopers zoals Amazon en Bol.com? Dan is een geoptimaliseerde feed van groot belang. Ieder kanaal hanteert echter wel eigen aanleverspecificaties.

werkoverleg

Feed based marketing

Data inzetten voor een geoptimaliseerde feed

Met behulp van management tools zoals Channable bepalen we zelf welke producten getoond moeten worden op de diverse kanalen. Wil je alleen de best verkochte producten tonen in Google Shopping? Of alleen adverteren met producten die een hoge marge hebben? Alleen adverteren met producten die op voorraad zijn? Dat kan allemaal, mits je feed (het overzicht van je webinhoud) hier ook voor geoptimaliseerd is. Met deze manier van werken weet je in ieder geval zeker dat je de grootste impact behaald met minimale kosten.

Feed based marketing

Hoe ziet het proces er uit?

Allereerst is het van belang dat we afstemmen wat jouw wensen en behoeften zijn. Het is dus belangrijk dat je dit voor jezelf al in kaart hebt gebracht. Immers, het vormt de basis voor het ontwikkelen van een feed, die we vervolgens kunnen gaan inzetten. Op die manier kunnen we efficiënt adverteren binnen de online marketing kanalen.

werkoverleg
divider

Als je adverteert op basis van XML feeds, dan weet je zeker dat jouw advertentiebudget efficiënt wordt ingezet. Daarnaast bespaart het je tijd en stress, omdat de feed eigenlijk alles voor je regelt. Jouw online advertising campagnes krijgen een boost!

divider

Een voorbeeld uit de praktijk

Onlangs hebben we voor een van onze klanten een feed geïmplementeerd welke ervoor zorgt dat biedingen in Google Ads met 20% worden verhoogd op het moment dat het warmer is dan 20 graden. Uit grondige analyses is gebleken dat bezoekers dan zelfs eerder tot koop over gaan.

Wil jij deze strategieën ook inzetten?

Dan helpen wij je natuurlijk graag. Neem contact met ons op zodat we de mogelijkheden voor jouw kunnen uitleggen en bespreken. Onder het genot van een kop koffie.

UPDATES ONTVANGEN?