paid advertising
Google Marketing Platform is de centrale plek voor al jouw marketingactiviteiten. Om precies te zijn is het een integratie van de Google Analytics 360 Suite en de DoubleClick diensten. Dit verenigd de media- en analyse platformen van Google, wat zorgt voor een centraal platform voor het inkopen, uitserveren, monitoren, testen en optimaliseren van jouw campagnes.
Google marketing platform
Google Marketing Platform
Met Google Marketing Platform beheer je al jouw Google producten onder een centrale plek. Onderstaande producten vallen onder het Google Marketing Platform:
Is het platform waar je campagnes kunt inkopen op premium websites (inventory’s). Denk aan sites en shops als Sanoma, Telegraaf, Adfactor, Buienradar, Voetbalzone, Funda en bijvoorbeeld RTL Nederland. Gegarandeerd een groot bereik! DV360 biedt jouw de mogelijkheid tot inkoop van display, audio, video en native advertenties via programmatic buying.
Met de campaign manager kunnen we je inzicht bieden in de voortgang en prestaties van verschillende campagnes en kanalen. Voorbeelden van belangrijke functionaliteiten zijn: Trafficking, Reporting & Verificatie.
Het is ook mogelijk om search campagnes op te stellen via Doubleclick for search waar je makkelijk grote search campagnes kunt beheren. Via Seach Ads 360 is het namelijk mogelijk om je SEA campagne binnen de verschillende zoekmachines te beheren vanuit één omgeving. Denk aan campagnes als Google Ads, Bing en Yahoo vanuit één platform.
De centrale plek voor het beheer van tags zoals pixels en scripts op jouw website.
De tool waarmee je gebruiksvriendelijkheid-testen kunt uitvoeren.
Studio, onderdeel van het Google Marketing Platform, is een platform voor de ontwikkeling van creatives voor campagnes. Studio biedt veel flexibiliteit als het gaat om het bouwen van Rich Media. Dit zijn dynamische banners, impactvolle bannerformaten, video’s of banners met geavanceerde features en interactiemogelijkheden.
De verzamelplek van alle statistieken van jouw website en webshop voor diepe inzichten. Het 360 product is bedoelt voor merken die veel data willen verwerken in haar Analytics omgeving. Ten opzicht van de gewone Google analytics omgeving wordt met Analytics 360 data sneller verwerkt en is het actueler.
Google Marketing Platform
Als eerste wordt ervoor jou, als dit er nog niet is, in het Google Marketing Platform een ‘organisatie’ aangemaakt. Vanuit deze ‘ organisatie’ worden alle producten waarvan jouw bedrijf gebruik maakt hieraan verbonden zodat het in een centrale plek te beheren is. Vervolgens worden de gebruikte Google producten met elkaar gekoppeld zodat het mogelijk is om alle data op een centrale plek te beheren. Vervolgens kunnen op basis van jouw doelstellingen de producten ingezet en geoptimaliseerd worden.
Trots
GAAN VOOR RESULTAAT?
Heb jij een gaaf idee bedacht, maar komt de uitwerking maar niet tot stand? Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Uiteraard kunnen we je ook helpen met het invulling geven aan deze route.