Performance

Google marketing platform

Google Marketing Platform is de centrale plek voor al jouw marketingactiviteiten. Om precies te zijn is het een integratie van de Google Analytics 360 Suite en de DoubleClick diensten. Dit verenigd de media- en analyse platformen van Google, wat zorgt voor een centraal platform voor het inkopen, uitserveren, monitoren, testen en optimaliseren van jouw campagnes.

Google marketing platform

Wat levert het jou als bedrijf op?

  • Volledige inzichten in de customer journey van jouw klanten met zuivere data
    Door de integratie van alle producten en de attributie mogelijkheden worden de conversie-cijfers van de marketingactiviteiten ontdubbeld en heb je een volledig beeld van de klant en customer journey.
  • Een betere inzet van je mediabudget
    Met behulp van de inzichten in de volledige customer journey bereik jij de belangrijkste doelgroepen met relevante advertenties. Je mediabudget gaat je uiteindelijk dus meer opleveren zonder dat je het budget hoeft te vergroten.
  • Eenvoudig en effectief beheren van jouw campagnes
    Omdat de Google producten gekoppeld zijn is het makkelijker om campagnes te beheren. Daarnaast maken de Google producten gebruik van geautomatiseerde inkoopstrategieën, geavanceerde algoritmes en machine learning waardoor de inspanning minder is online rendement voor jouw bedrijf meer, hoe fijn is dat?!
  • Creative campagnes
    Door de uitgebreidere targetting mogelijkheden, het grotere netwerk met exchanges en meer creative ruimte is het mogelijk om krachtige campagnes te ontwikkelen die jouw doelgroep raken.
  • Attributie zorgt voor goed inzicht in jouw ROI
    Het is mogelijk om conversie attributie uit te voeren over jouw kanalen heen. Dit zorgt voor een helikopter overview. Jij weet de rol van elk kanaal in het gehele aankoopproces. Elk kanaal krijgt dus een financiële waarde toegeschreven.

Google Marketing Platform

Toepassingen van de dienst

Met Google Marketing Platform beheer je al jouw Google producten onder een centrale plek. Onderstaande producten vallen onder het Google Marketing Platform:

Display & Video 360

Is het platform waar je campagnes kunt inkopen op premium websites (inventory’s). Denk aan sites en shops als Sanoma, Telegraaf, Adfactor, Buienradar, Voetbalzone, Funda en bijvoorbeeld RTL Nederland. Gegarandeerd een groot bereik! DV360 biedt jouw de mogelijkheid tot inkoop van display, audio, video en native advertenties via programmatic buying.

Campaign manager

Met de campaign manager kunnen we je inzicht bieden in de voortgang en prestaties van verschillende campagnes en kanalen. Voorbeelden van belangrijke functionaliteiten zijn: Trafficking, Reporting & Verificatie.

Search Ads 360

Het is ook mogelijk om search campagnes op te stellen via Doubleclick for search waar je makkelijk grote search campagnes kunt beheren. Via Seach Ads 360 is het namelijk mogelijk om je SEA campagne binnen de verschillende zoekmachines te beheren vanuit één omgeving. Denk aan campagnes als Google Ads, Bing en Yahoo vanuit één platform.

Google Tag Manager

De centrale plek voor het beheer van tags zoals pixels en scripts op jouw website.

Optimize

De tool waarmee je gebruiksvriendelijkheid-testen kunt uitvoeren.

Studio

Studio, onderdeel van het Google Marketing Platform, is een platform voor de ontwikkeling van creatives voor campagnes. Studio biedt veel flexibiliteit als het gaat om het bouwen van Rich Media. Dit zijn dynamische banners, impactvolle bannerformaten, video’s of banners met geavanceerde features en interactiemogelijkheden.

Analytics 360

De verzamelplek van alle statistieken van jouw website en webshop voor diepe inzichten. Het 360 product is bedoelt voor merken die veel data willen verwerken in haar Analytics omgeving. Ten opzicht van de gewone Google analytics omgeving wordt met Analytics 360 data sneller verwerkt en is het actueler.

meeting-online-marketing

Google Marketing Platform

Het startpunt

Als eerste wordt ervoor jou, als dit er nog niet is, in het Google Marketing Platform een ‘organisatie’ aangemaakt. Vanuit deze ‘ organisatie’ worden alle producten waarvan jouw bedrijf gebruik maakt hieraan verbonden zodat het in een centrale plek te beheren is. Vervolgens worden de gebruikte Google producten met elkaar gekoppeld zodat het mogelijk is om alle data op een centrale plek te beheren. Vervolgens kunnen op basis van jouw doelstellingen de producten ingezet en geoptimaliseerd worden.

Krachtige campagnes inzetten?

Wij helpen jou!

Best ingewikkelde materie, toch? Wil jij vanuit een centrale tool relevante media-campagnes opstellen en optimaliseren voor meer online rendement? Neem contact met ons op, we willen je graag helpen om het allemaal een stuk minder ingewikkeld voor jou te maken. Bovendien heb je met onze hulp meer tijd om de dingen te doen waar jij goed in bent!

UPDATES ONTVANGEN?