Business

Online Propositie ontwikkeling

Een propositie: misschien wel het meest onderschatte onderdeel van een succesvolle (online) marketing inzet. Een propositie is jouw belofte aan de doelgroep, waarmee je aangeeft wat de doelgroep van jouw product mag verwachten. Idealiter geeft een propositie aan waarom de doelgroep een voorkeur zou moeten hebben voor jouw product en niet voor het product van een concurrent. Daarnaast moet het de doelgroep aanspreken. Om een passende propositie te ontwikkelen is het dus zaak om te weten welke behoeften de doelgroep heeft en wat voor haar belangrijk is. Als het nog niet duidelijk was dan is het dat nu wel: een propositie ontwikkelen is niet eenvoudig.

Wat is een propositie?

Met een propositie die past bij jouw organisatie zou je jouw doelgroep beter moeten aanspreken. Eigenlijk kun je jouw propositie zien als de boodschap die je over je eigen producten en diensten inzet op alle verschillende manieren, iedere keer dat je in contact bent met jouw doelgroep. Het is de basis van een online marketing strategie. Het is dus noodzakelijk om goed na te denken over je propositie voordat je deze succesvol kunt inzetten.

divider

Het vraagstuk rondom het ontwikkelen van een propositie is voor nieuwe bedrijven belangrijk, er moet immers wel een belofte zijn die aan de doelgroep wordt gedaan. Ook voor bestaande bedrijven kan het vraagstuk rondom propositie ontwikkeling relevant zijn. In de praktijk zien we vaak dat bedrijven die al een aantal jaren bestaan merken dat hun propositie niet helemaal aansluit op hun doelgroep. Zij willen hun propositie dus herzien, maar weten niet hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Voor beide vraagstukken kun je bij ons terecht, wij hebben de juiste mensen die hier alles over weten en die jou hiermee kunnen helpen!

We duiken diep in jouw organisatie

Hoe pakken we propositie ontwikkeling aan?

Als wij samen met jou als bedrijf aan de slag gaan met het ontwikkelen van een (nieuwe) propositie, dan pakken we dat gefaseerd, trapsgewijs aan. Na een uitgebreide kennismaking duiken we diep in jouw organisatie om je goed te leren kennen. Idealiter hanteren we een outside-in benadering; dat wil zeggen dat we jouw klanten, partners en misschien zelfs wel medewerkers interviewen om te achterhalen hoe zij over jouw organisatie denken. Ook voeren we doelgroeponderzoek uit om een goed beeld te vormen van de behoeften van deze doelgroep en brengen we in kaart wat jouw marktpositie is en wie jouw concurrenten zijn. Alle input die we hebben verzameld nemen we mee in de propositie ontwikkeling. We doen een voorstel, jij geeft jouw feedback en op basis daarvan vormen we een definitieve propositie. Ten slotte maken we inzichtelijk wat er moet gebeuren om deze nieuwe propositie uit te dragen. Dit resulteert in een actieplan waar jij morgen mee aan de slag kunt. Lekker concreet dus

meeting-online-marketing
werkoverleg

Koffie?

Mogen we jou binnenkort verder helpen?

Moet jouw online propositie aangescherpt worden? Of wil je eens van gedachten wisselen?  We kijken er naar uit om je te helpen! Neem contact met ons op, hopelijk zitten we snel met elkaar aan tafel.

UPDATES ONTVANGEN?