Creative

Instagram marketing

Bevindt jouw doelgroep zich voornamelijk in de leeftijdscategorie tussen de 16 en 39 jaar? Dan is Instagram een uitermate geschikt kanaal waar je je producten en diensten kunt promoten. Instagram is een kanaal waar afbeeldingen een verhaal vertellen over je bedrijf. Het is dus erg belangrijk dat je een feed ontwikkeld die het verhaal vertelt dat jij over wilt brengen. Als dit op een toffe manier wordt gerealiseerd kun jij daar als bedrijf veel profijt van hebben.

Instagram marketing

Tegenwoordig is Instagram niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van de meeste mensen. Als je er vanuit gaat dat gebruikers gemiddeld 150 profielen volgen, moet jij ervoor zorgen dat je opvalt tussen deze personen. Door middel van een duidelijk Instagramprofiel die kort vertelt wie jij bent, maar ook door opvallende afbeeldingen en inspirerende video’s te gebruiken kom je al een heel eind.

divider

Het verhaal dat jij wilt vertellen moet helder zijn. Deze zullen we eerst in kaart brengen. Daarnaast is het belangrijk dat we weten welke doelstelling we op het kanaal Instagram willen behalen. Wil je meer interactie creëren, of wil je meer volgers? Tenslotte moeten we een duidelijk beeld hebben van de doelgroep.

werkoverleg
online-marketing-sessie
kantoor-lampen

Wanneer deze zaken duidelijk zijn, gaan we aan de slag met het ontwikkelen van berichten. Dit kan wekelijks, zodat we de mogelijkheid tot inspelen op actualiteit vergroten, maar dit kan ook maandelijks. We ontwikkelen een planning per maand met de berichten die geplaatst gaan worden. Iedere maand controleren we de resultaten en kijken we wat wel en wat niet goed gewerkt heeft zodat we de volgende maand deze optimalisaties door kunnen voeren.

divider

CONSISTENT ZIJN IS KEY

bouw je een fanbase op

gebruikers een positief gevoel krijgen over jou

Door consistent te zijn in het posten van berichten en jouw verhaal te vertellen, bouw je een fanbase op. Dit zijn gebruikers die jou volgen en jouw berichten gaan liken, misschien zelfs wel gaan reageren, dat is wat we het liefste willen. Hierdoor is de kans op een aankoop immers een stuk groter. Je naamsbekendheid vergroot, maar de mond-tot-mond reclame zal ook toenemen wanneer de gebruikers een positief gevoel krijgen over jou.

Wanneer je een basis hebt staan, kunnen we naast het organische bereik ook advertenties in zetten ter versterking. Op deze manier kom je prominenter in de tijdlijn terecht van je doelgroep. De mogelijkheden voor het adverteren zijn erg breed. Zo kun je je doelgroep heel specifiek targeten, maar kun je ook de producten tonen die die persoon op jouw website heeft bekeken.

Wil je meer weten over de social media kanalen? Bekijk onderstaande pagina’s!

Instagram

Wat kan het doen voor jouw bedrijf?

Neem dan gerust eens contact met ons op. Onze specialisten op dit gebied vertellen je hier graag meer over.

UPDATES ONTVANGEN?