Performance

Dashboarding

Met een dashboard presenteren we in één overzicht data die voor jou belangrijk zijn. In Google Data Studio kunnen we dit zelfs doen binnen de huisstijl van jouw organisatie. Het dashboard is ook nog eens eenvoudig te delen en overal online te bereiken. Een hartstikke handige en efficiënte tool dus!

Het belang van statistieken

We merken vaak dat er bepaalde statistieken extra belangrijk voor jouw organisatie zijn. Nu zijn deze statistieken vaak niet in één tool of overzicht te vinden. Een handige oplossing hiervoor is, om de belangrijkste data te verzamelen in een dashboard binnen Google Data Studio. Hier zie je real-time de data die voor jouw organisatie en afdeling belangrijk is. Hierdoor heb je snel inzicht wat er op dat moment gebeurt en kun je hier ook snel op inspelen.

divider

online-marketing-sessie
training-online-marketing

Het traject rondom dashboarding

Een traject rondom dashboarding starten we met het in kaart brengen van jouw wensen en ideeën. Welke data is belangrijk, hoe wil jij deze data gebruiken en hoe moeten wij deze data voor jou presenteren? Op basis hiervan gaan wij bezig met het inventariseren van de benodigdheden om de wensen te vertalen naar een dashboard. Wanneer dit duidelijk is koppelen we de benodigde databronnen, richten we het dashboard in en tot slot maken we het dashboard op in jouw huisstijl. Vaak is er nog een correctieronde inbegrepen, zodat het dashboard volledig voldoet aan de wensen van jou als klant. Het gaat ons er tenslotte om dat jij er gemakkelijk mee kunt werken!

Wat levert een dashboard je op?

Met een dashboard beschik je over de juiste data, welke ook nog eens dynamisch is, altijd up-to-date en eenvoudig gedeeld kan worden met de rest van de organisatie of afdeling. Zo ben jij altijd op de hoogte van de prestaties van jouw website en campagnes!

divider
divider

Meer weten?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van dashboarding via Google Data Studio? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee!