arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Data & CRO

Wil jij voorlopen op jouw concurrenten? Dan zal data een vast onderdeel moeten worden van jouw marketing strategie. Marketing Intelligence is het creëren van waarde door het combineren van marketingdata, klantdata en marktdata. We richten bijvoorbeeld de meetbaarheid van jouw platform in, koppelen allerlei databronnen met elkaar om zo één waarheid te creëren en sturen de cijfers op die hieruit terugkomen. Deze data is cruciaal om te bepalen of campagnes het gewenste effect hebben of dat gebruikers op jouw platform makkelijk hun weg kunnen vinden tot een conversie. Data staat hand in hand met CRO. We voorspellen, creëren en optimaliseren jullie groei ambities. Dit doen we op basis van data en analyse van jullie conversieflow(s). We stellen hypotheses op die we vervolgens toetsen door middel van enkele CRO technieken (o.a. A/B testing). Zo zorgen we ervoor dat jullie een hoogwaardig platform neer kunnen zetten wat online rendement oplevert.

Strategische deepdive

Data Assessment

In een wereld waarin digitalisering centraal staat, is marketingdata je kompas. Het is de levensader die de strategie, uitvoering en evaluatie van je marketingactiviteiten voedt. Denk aan klantgegevens, gedragsanalyses, conversieratio’s, en nog veel meer. Deze data geven je de kracht om gefundeerde beslissingen te nemen en je rendement van je marketingactiviteiten te verhogen. Als je data niet op orde is, vlieg je blind. Je mist cruciale inzichten die je nodig hebt om je marketingactiviteiten af te stemmen op wat echt werkt.

Data Stack

Data-Stack

De impact van een data-stack strekt zich uit tot ver buiten marketing en sales. Het draagt bij aan operationele efficiëntie, financiële rapportage, personeelsbeheer, productontwikkeling en klantenservice. Een data-stack bestaat uit een reeks zorgvuldig geselecteerde tools en oplossingen die data verzamelen, opslaan, transformeren, analyseren en activeren. Dit systeem is onmisbaar in zowel je marketing- als salesproces. Marketingteams benutten een data-stack om klantgedrag te doorgronden, de effectiviteit van campagnes te evalueren en gepersonaliseerde ervaringen te creëren.

Dashboarding

Online Marketing Dashboarding

Met een dashboard presenteren we in één overzicht data die voor jou belangrijk zijn. In tools zoals Looker of PowerBI kunnen we dit zelfs doen binnen de huisstijl van jouw organisatie. Het dashboard is ook nog eens eenvoudig te delen en overal online te bereiken. Een efficiënte tool om de voortgang van jouw online marketing inspanningen realtime te monitoren!

Conversieoptimalisatie

Conversie Optimalisatie (CRO)

Wellicht herken je het wel: je website trekt maandelijks duizenden bezoekers, maar toch valt het aantal conversies en de omzet tegen. Een conversie is een actie waarvan je wilt dat bezoekers deze op je website uitvoeren. De aankoop van een product, het downloaden van een brochure, contact opnemen of het aanvragen van een offerte. Conversie optimalisatie is het optimaliseren van je website zodat het behaalde percentage conversies vergroot wordt. Met conversie optimalisatie kun je niet alleen het conversiepercentage verbeteren, hiermee kun je ook het gemiddelde orderbedrag onder je huidige bezoekers verhogen.

Data Lake

Een Data Lake is een gecentraliseerde opslagplaats waar je ruwe data in zijn oorspronkelijke vorm kunt opslaan. In de context van marketing is dit een revolutionaire manier om ongestructureerde en gestructureerde data samen te brengen. Denk aan klantinteracties, verkeersanalyses, gedragsgegevens en nog veel meer. Zonder een gestroomlijnde opslagplaats voor deze data, loop je het risico te verdrinken in informatie zonder echte inzichten. In een tijdperk waarin data gelijkstaat aan macht, geeft een goed beheerde Data Lake je de handvatten om betere beslissingen te nemen, je rendement te verbeteren en je klanten te begrijpen.

First party data

Inrichten Web Analytics

De essentie van een gedegen online marketingstrategie ligt in het meetbaar maken van het online rendement voor jouw organisatie. Wat levert Google Ads precies op? Welke campagnes dragen bij aan conversies op jouw website? Wat is het gedrag van gebruikers op de site en waar komen ze vandaan? Het implementeren van de juiste meetinstrumenten is cruciaal om meer leads, sales, of klantwaarde te genereren. Om antwoorden te vinden op wat essentieel is voor het verbeteren van de prestaties van jouw website, is het bijvoorbeeld van groot belang om Google Analytics 4 te implementeren.

Het team dat voor je klaar staat

Bas Schoemaker
SEO & CRO Specialist
Aukeline Wind
Data & CRO Specialist
Ron Kassies
Data Specialist
Youri Pessink
Data Marketeer
Bas Schoemaker
SEO & CRO Specialist
Aukeline Wind
Data & CRO Specialist
Ron Kassies
Data Specialist
Youri Pessink
Data Marketeer
Persoonlijke benadering
Case AutoProfijt

Slimme Targetting met DV360

AutoProfijt heeft Bureau Strak gevraagd om het merk op lokaal niveau goed te vermarkten onder de relevante doelgroep. Dit betekent een goede lokale zicht- en vindbaarheid realiseren, wat resulteert in relevant verkeer om belangrijke conversies, zoals het inplannen van een werkplaatsafspraak, te voltooien.

Jouw contactpersoon
Gerben Heerspink Digitaal Strateeg

Daag ons uit!

Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Samen gaan we in gesprek hoe we deze plannen kunnen realiseren.