Performance

YouTube adverteren

Met YouTube adverteren zorg je ervoor dat jij in zoekopdrachten zichtbaar wordt met jouw advertentie.

Wat levert het adverteren bij YouTube jou op?

Youtube is geschikt voor verschillende online marketingdoelstellingen. Via YouTube kun je meer naamsbekendheid creëren, nieuwe producten introduceren of meer traffic naar je website genereren. Door video’s in te zetten creëer je meer beleving rondom je merk; iets wat voor jouw organisatie goed kan werken!

  • Uitgebreide targetting mogelijkheden;
  • Realiseer meer naamsbekendheid;
  • Een uitstekend branding kanaal;
  • Bereik nieuwe doelgroepen;
  • Je betaald alleen wanneer een advertentie gezien is;
  • Video is ultiem geschikt om jouw verhaal te vertellen;
  • YouTube leent zich uitstekend voor remarketing;
  • Met uitgebreide Analyse tools zijn resultaten en kijkgedrag meteen inzichtelijk.

divider

Bereik jouw doelgroep

Hoe werkt het om in YouTube adverteren?

Je kunt een YouTube campagne onder andere via Google Ads inzetten. Allereerst stellen wij de doelstelling van de campagne op. Vervolgens, als de doelstelling duidelijk is richten wij de targeting in op basis van demografische gegevens, interesses, plaatsingen, onderwerp of  remarketing. Daarna bepalen we welke advertentievorm er wordt ingezet. Na het inrichten van de campagne kan deze worden geactiveerd. Gedurende de looptijd monitoren we de campagne en optimaliseren we waar mogelijk. Hiervan ontvang je uiteraard een overzichtelijke rapportage.

social-media-marketing-overleg

advertentiemogelijkheden

Welke functies heeft YouTube adverteren?

Adverteren in YouTube laat niet alleen de video zien, het zorgt er ook voor dat jouw boodschap begrepen wordt en dat je beter vindbaar bent. In YouTube zijn er drie verschillende advertentiemogelijkheden:

  • YouTube InStream-videoadvertenties:
    Dit zijn video’s die voor, tijdens of na een filmpje worden weergegeven. Het is voor de gebruiker mogelijk om de advertentie over te slaan na 5 seconden. Het grote voordeel hiervan is dat je pas na 30 seconden of per klik op de advertentie betaalt. Je betaalt dus alleen voor de echt geïnteresseerde gebruikers.
  • YouTube In-Search videoadvertenties:
    Dit zijn de advertenties die tevoorschijn komen in de zoekresultaten. De advertentie bestaat uit een stuk tekst (net zoals bij de advertenties in Google Ads) en een stilstaand beeld van het filmpje waarmee je wilt adverteren (een zogenaamde thumbnail). Bij deze vorm van adverteren betaal je pas wanneer er geklikt wordt op de advertentie.
  • YouTube In-Display videoadvertenties:
    Hier komt de advertentie tevoorschijn in het Display netwerk, en kan dus ook buiten YouTube geplaatst worden. Ook hier betaal je pas voor na een klik.

Mogen wij jou helpen?

Wil jij YouTube advertising toevoegen aan jouw marketingmix? Neem contact met ons op, wij weten er alles van!