Performance

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren (ook wel Search Engine Optimization) is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel in de marketingmix. Met zoekmachine adverteren kun je gericht inspelen op de vraag van jouw doelgroep.

De inzet van SEA

Zo werkt zoekmachine adverteren

Als iemand zoekt op één van jouw diensten of producten, dan worden jouw advertenties getoond in de zoekresultaten. In tegenstelling tot organische zoekresultaten zorg je met zoekmachine adverteren voor een snelle en gerichte zichtbaarheid in de zoekmachines. Adverteren kan in de volgende zoekmachines:

  • Zoekmachine adverteren via Google Ads (voorbeen Google AdWords)
  • Zoekmachine adverteren via Microsoft Ads (voorheen Bing ads)

Als een gebruiker klikt op een van jouw advertenties, dan betaal je voor deze klik. Door het instellen van dagbudgetten en het vastleggen van een maximale CPC (kosten per klik) heb jij altijd controle over jouw marketingkosten.

Zoekmachine adverteren

Wat levert zoekmachine adverteren op?

  • Het aantrekken van relevante bezoekers;
  • Het vergroten van jouw klantenbestand;
  • Belangrijkste producten en diensten onder de aandacht brengen;
  • Locatie gericht adverteren (regionaal, landelijk of internationaal);
  • Productassortiment in een zoekmachine presenteren (Google of Bing);
  • Extra verkoopkanaal binnen jouw marketingmix;
  • Continu sturen op een verbeterde ROI (return on investment);
  • Adverteren op basis van de customer journey;
  • Inspelen op de vraag van jouw doelgroep.

Case: GSMpunt.nl

GROEI DOOR HERSTRUCTURERING

Referentie GSMpunt.nl: “Samen met Bureau Strak hebben wij een nieuwe accountstructuur opgezet en vele optimalisaties doorgevoerd. Dit heeft geresulteerd in een aanzienlijke groei! Elke maand hebben we een marketingbijeenkomst over de voortgang en nieuwe kansen. De samenwerking is erg prettig!”

Case: Stella Fietsen

Onze route naar rendement

Veel klanten kiezen voor Stella Fietsen aan de hand van referenties die ze opvragen in hun omgeving, maar voor ze dat doen oriënteren ze zich online. Om deze reden is het zeer belangrijk dat het bezoekersgedrag goed gemeten wordt. Door de juiste cijfers, feiten en insights te verzamelen kunnen we gezamenlijk de juiste keuze maken. De databronnen worden slim ingezet om marketing automation toe te passen binnen de kanalen

klant-casus-stella-fietsen

#1

Youtube & video adverteren

Binnen Google Ads bestaan er ook mogelijkheden om de doelgroep te bereiken met een video op YouTube. Veel marketeers vergeten dat YouTube op nummer 2 staat in de meest gebruikte zoekmachines; een belangrijk kanaal om rekening mee te houden dus! Met YouTube advertenties kun je een video vertonen voordat de gebruiker een gezochte video te zien krijgt. Zo kun je met gerichte advertenties de juiste producten of diensten vertonen die aansluiten bij de inhoud van de video.

#2

Google Shopping

Advertenties kunnen worden ingekocht via Google Ads, maar uiteraard ook via CSS partners

Heb je een webshop en verkoop je producten? Dan is Google Shopping de manier om meer zichtbaarheid te geven aan jouw producten! De resultaten uit Google Shopping worden boven de zoekadvertenties in zoekmachines vertoond, waardoor je een prominente zichtbaarheid hebt. Ook kun je de advertenties voorzien van een product afbeelding, waardoor de advertentie meer opvalt. Advertenties kunnen worden ingekocht via Google, maar ook via CSS (Comparison Shopping Service) partners die aangesloten zijn aan het Google netwerk.

MEER WINST, OMZET OF KLANTEN VIA SEA CAMPAGNES?

VRAAG GRATIS MARKETINGSCAN AAN

Wil jij weten of je wel het maximaal rendement haalt uit jouw SEA campagnes? Wij bieden een gratis marketingscan aan om een audit van jouw Google Ads en/of Bing account te maken. Vraag de scan aan en krijg meer inzicht over hoe jij meer rendement kan creëren.

#3

Remarketing

Meer rendement halen uit gebruikers die jouw website hebben bezocht? Met een remarketing campagne binnen zoekmachines kun je deze groep gebruikers weer terughalen naar je website om jouw product of dienst toch af te laten nemen. Door banners te tonen blijf je zichtbaar en kun je jouw doelgroep toch proberen te verleiden om jouw product aan te schaffen, in plaats van het product van een concurrent.

Lees meer over:

GAAN VOOR RESULTAAT?

LATEN WE SAMEN IN JOUW UITDAGING DUIKEN

Heb jij een gaaf idee bedacht, maar komt de uitwerking maar niet tot stand? Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Uiteraard kunnen we je ook helpen met het invulling geven aan deze route.