Performance

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren (ook wel Search Engine Optimization) is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel in de marketingmix. Met zoekmachine adverteren kun je gericht inspelen op de vraag van jouw doelgroep.

De inzet van SEA

Zo werkt zoekmachine adverteren

Meer leads genereren via jouw website

Als iemand zoekt op één van jouw diensten of producten, dan worden jouw advertenties getoond in de zoekresultaten. In tegenstelling tot organische zoekresultaten zorg je met zoekmachine adverteren voor een snelle en gerichte zichtbaarheid in de zoekmachines. Adverteren kan in de volgende zoekmachines:

  • Zoekmachine adverteren via Google Ads (voorbeen Google AdWords)
  • Zoekmachine adverteren via Microsoft Ads (voorheen Bing ads)

Als een gebruiker klikt op een van jouw advertenties, dan betaal je voor deze klik. Door het instellen van dagbudgetten en het vastleggen van een maximale CPC (kosten per klik) heb jij altijd controle over jouw marketingkosten.

Zoekmachine adverteren

Wat levert zoekmachine adverteren op?

  • Het aantrekken van relevante bezoekers;
  • Belangrijkste producten en diensten onder de aandacht brengen;
  • Het genereren van (meer) leads via de website;
  • Locatie gericht adverteren.

online-marketing-bureau

Zoekmachine adverteren

De mogelijkheden van zoekmachine adverteren

Via het netwerk van Google kun je op verschillende locaties op het internet adverteren. Het netwerk bestaat namelijk uit het zoek- display-, video- en shopping netwerk. Via de targeting instellingen bepaal je waar en wanneer de advertenties worden getoond. Hierdoor richt je de advertenties op een specifiek publiek. Er zijn dus genoeg mogelijkheden voor een effectieve SEA campagne.

#1

Youtube & video adverteren

Binnen Google Ads bestaan er ook mogelijkheden om de doelgroep te bereiken met een video op YouTube. Veel marketeers vergeten dat YouTube op nummer 2 staat in de meest gebruikte zoekmachines; een belangrijk kanaal om rekening mee te houden dus! Met YouTube advertenties kun je een video vertonen voordat de gebruiker een gezochte video te zien krijgt. Zo kun je met gerichte advertenties de juiste producten of diensten vertonen die aansluiten bij de inhoud van de video.

#2

Google Shopping

Advertenties kunnen worden ingekocht via Google, maar ook via CSS partners

Heb je een webshop en verkoop je producten? Dan is Google Shopping de manier om meer zichtbaarheid te geven aan jouw producten! De resultaten uit Google Shopping worden boven de zoekadvertenties in zoekmachines vertoond, waardoor je een prominente zichtbaarheid hebt. Ook kun je de advertenties voorzien van een product afbeelding, waardoor de advertentie meer opvalt. Advertenties kunnen worden ingekocht via Google, maar ook via CSS (Comparison Shopping Service) partners die aangesloten zijn aan het Google netwerk.

#3

Remarketing

Meer rendement halen uit gebruikers die jouw website hebben bezocht? Met een remarketing campagne binnen zoekmachines kun je deze groep gebruikers weer terughalen naar je website om jouw product of dienst toch af te laten nemen. Door banners te tonen blijf je zichtbaar en kun je jouw doelgroep toch proberen te verleiden om jouw product aan te schaffen, in plaats van het product van een concurrent.

Lees meer over:

Wij helpen je

Start ook met zoekmachine adverteren

Wil jij ook meer relevante bezoekers naar jouw website trekken en meer zichtbaarheid in de zoekmachines van Google en Bing realiseren? Als Premier Partner van Google kunnen we je helpen bij het inrichten, monitoren en optimaliseren van SEA campagnes door te sturen op online rendement. Ons team van specialisten werkt dagelijks aan verschillende online campagnes op het gebied van zoekmachine adverteren. Wij helpen jou daarom ook graag aan advies dat precies past bij jouw bedrijf! Neem gerust contact met ons op.

UPDATES ONTVANGEN?