Performance

Zoekwoorden onderzoek

Voordat je start met het verbeteren van je organische vindbaarheid (SEO) of de inzet van Google Ads (SEA) is het van belang om inzicht te krijgen op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt rondom jouw producten of diensten. Dit doen we door het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek. Het doel van een zoekwoordonderzoek is het beter begrijpen van je doelgroep en onderzoeken hoe jouw doelgroep zoekt op jouw producten en/of diensten. Zo kun je hier met de juiste content en de juiste kanalen op inspelen.

Vindbaarheid

Het zoekwoordonderzoek is de basis voor het verbeteren van je organische vindbaarheid; het zou immers zonde zijn om aandacht te besteden aan zoekterm waar niemand op zoekt. Daarnaast zijn de uitkomsten uit het zoekwoordonderzoek relevante input voor het inzetten voor Google Ads; doordat je weet wat voor jouw doelgroep relevant is kun je hier op adverteren met een passende advertentie en een boodschap die aansluit bij de behoeften van de doelgroep.

Tijdens het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek kijken we niet alleen naar de belangrijkste producten en/of diensten voor jou als bedrijf, maar ook naar alle mogelijke termen waar mensen op zoeken die betrekking hebben op jouw aanbod. Zo krijgen we niet alleen inzicht in de hoofd zoekwoorden, maar ook in long tail zoekwoorden – ook daar liggen veel kansen waar je mee aan de slag kunt.

Het resultaat van een zoekwoordonderzoek is een concreet actieplan met erg relevante zoekwoorden om mee aan de slag te gaan – zowel voor het verbeteren van je organische vindbaarheid als voor het inzetten van Google Ads, zodat je aanwezig bent op het moment dat jouw doelgroep dat wil.

Kunnen we jou verder helpen door een zoekwoordonderzoek uit te voeren? Laat het ons weten! We helpen je graag.