Maak kennis met

Nick Neppelenbroek

Als Data marketeer ben ik verantwoordelijk voor het inrichten van de dataverzameling via een Tag Manager.

Ik werk nu bijna 3,5 jaar bij Bureau Strak waar wij ontzettend leuk werk doen voor gave klanten zoals Volkswagen, BMW en Stella. Binnen Bureau Strak ben ik werkzaam als Data en Performance marketeer. 

Als Data marketeer ben ik verantwoordelijk voor het inrichten van de dataverzameling via een Tag Manager. Hier houd ik rekening met de doelen en KPI’s van een klant, welke advertentie- en webanalytics data inzichtelijk gemaakt moet worden en hoe er omgegaan moet worden met de privacy van de websitebezoekers. Daarnaast kijk ik ook naar het koppelen van eventuele interne databronnen (bijvoorbeeld CRM- en PIM data) of externe bronnen (weer, economische, geografische gegevens) om de waarde van data te verhogen.

Als Performance marketeer ben ik vooral actief in het opzetten en bijsturen van campagnes binnen verschillende advertentieplatformen. Ik kijk vooral naar de doelen van de klanten, hoe de fases binnen de customer journey presteren en welke kansen er zijn om de performance te verbeteren.

Een warm bad

Ik startte als enthousiaste “broekie”

Op het moment dat ik bij Bureau Strak voor het eerst de voordeur open deed had ik het gevoel alsof ik in ‘een warm bad’ belandde. Ik startte als enthousiaste “broekie” en kreeg de kans om alle vakgebieden binnen Performance aan te raken. In het begin was alles nieuw, interessant en leuk om te doen, maar door de diepte in te gaan krijg je voor jezelf duidelijker waar je voorkeur naar uitgaat. Met behulp van de T-Shape ga je dit, in samenwerking met de Unit Lead, concretiseren door focusgebieden en doelen vast te stellen. Ook kreeg ik de ruimte om fouten te maken. Aan de hand van een buddy systeem is er altijd iemand die met je meekijkt en feedback geeft.

Nieuwe uitdagen en nieuwe kansen

Met hulp van Bureau Strak heb ik een opleiding gevolgd

Inmiddels zijn we een paar jaar verder en blijf ik mijzelf ontwikkelen en op nieuwe ontwikkelingen richten. Tijdens de T-shape gesprekken hebben we afgesproken dat het mijn doel is om de waarde van de data voor onze klanten te verhogen. Momenteel wordt er vooral achteraf gekeken. Bijvoorbeeld hoe een campagne presteert en dit wordt dan als input gebruikt voor een nieuwe campagne. Echter, aan de hand van statistieken en causale modellen is het mogelijk om te achterhalen waarom iets wel/niet goed presteert. Daarnaast is het ook mogelijk om op basis van statistisch lerende modellen correlerende factoren in kaart te brengen. Hiermee is het mogelijk om bijvoorbeeld het budget en de performance te voorspellen. Als je causale en correlerende verbanden in kaart brengt, weet je aan welke knoppen je moet draaien om op zowel strategisch als performance niveau de performance te optimaliseren. Met hulp van Bureau Strak heb ik een opleiding aan de Jheronimus Academy of Data Science gevolgd en mag ik mij inmiddels een gecertificeerde Data Scientist noemen.

Kennismaken?

Neem contact op

Heeft mijn verhaal jouw interesse gewekt en lijkt het je gaaf om deel uit te maken van ons team? Neem gerust contact met me op!

Nick-neppelenbroek-contact