Wij zijn expert in
De discipline Paid Advertising draagt zorg voor het inrichten en inzetten van de juiste advertising kanalen, zodat jouw klant op het juiste moment wordt bereikt met de juiste boodschap. Binnen deze discipline zetten we de kanalen SEA, Social Advertising, Display Advertising en Programmatic Advertising (o.a. digitale TV, radio en video) succesvol in en zorgen we ervoor dat de meetbaarheid binnen de kanalen goed is ingericht. Alleen dan kunnen we doormeten wat de resultaten zijn van de inzet van campagnes en kunnen we tijdig bijsturen.
Expert in
Zoekmachine adverteren (ook wel Search Engine Advertising) is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel in de marketingmix. Met zoekmachine adverteren kun je gericht inspelen op de vraag van jouw doelgroep. Die vraag kunnen ze stellen in Google, maar ook BING ads en advertenties in andere zoekmachines vallen onder SEA.
Expert in
Door middel van een algoritme kan er rechtstreeks advertentieruimte worden ingekocht op miljoenen websites. Door diverse targeting mogelijkheden kunnen advertenties getoond worden aan de juiste doelgroep, op het juiste tijdstip. Targeting mogelijkheden zijn bijvoorbeeld gericht op weersvoorspellingen, gedrag, tijdstip en device type. Een aantal jaren geleden konden advertenties enkel geplaatst worden op dergelijke websites als er contact werd gezocht met de websitebeheerder. Tegenwoordig kan dit automatisch en allemaal op premium netwerken zoals Ziggo, NU.nl, RTL etc.
Expert in
Digitale radio (Juke, TuneIn, DAB+) en digitale TV (TV via apps ipv COAX) is in de afgelopen jaren steeds bekender geworden en voor ons een fantastisch kanaal voor de online marketing mix. Met DV360 kan je nóg gerichter jouw doelgroep bereiken met de meest krachtige advertenties (websites, digitale TV en digitale radio) op premium netwerken. Hierdoor bereik je als adverteerder een nog groter publiek. Het is (hyper)lokaal targeten op (digitale) radio, tv, websites, YouTube en noem maar op. De meest krachtige vorm van online advertenties.
Expert in
Met remarketing is het mogelijk om advertenties te tonen aan bezoekers van jouw website. Met dynamische remarketing is het mogelijk om nog een stapje verder te gaan: wanneer bezoekers producten of diensten op jouw website bekijken en de website vervolgens verlaten zonder een aankoop te hebben gedaan, dan biedt dynamische remarketing de mogelijkheid om de reeds bekeken content opnieuw aan de doelgroep te tonen. Kort samengevat: je kunt advertenties van producten en diensten die de bezoeker heeft bekeken weergeven op andere websites in het Google Display Netwerk of op Social Media.
Expert in
Wil jij maximale resultaat halen met het adverteren op vergelijkingssites of Google Shopping? Of ga jij jouw producten verkopen via marketplaces zoals Amazon, VidaXL en Bol.com? Dan is een geoptimaliseerde feed van groot belang. Ieder kanaal hanteert echter wel eigen aanleverspecificaties. En met alleen een goede feed ben je er niet. Feed Based Marketing is een vak apart. Wij helpen je graag verder!
Expert in
Het adverteren op verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Snapchat, LinkedIn en TikTok. Met social advertising wordt er een boost gegeven aan jouw social media campagne of andere marketingactiviteiten waardoor je als merk meer aandacht en merkbekendheid krijgt. Hierbij kun je denken aan het vergroten van het aantal fans, het verhogen van conversies of het genereren van meer naamsbekendheid.
Het team
Uitgelichte case
GSMpunt.nl voert dagelijks analyses uit op basis van de resultaten uit verschillende marketingkanalen, waaronder Google Ads. Wat GSMpunt.nl constateerde was dat:
– De CPA van diverse campagnes ging over het gestelde CPA-doel heen;
– Google Shopping is een belangrijk kanaal waar er op meerdere productvariabelen gestuurd moest gaan worden om concurrentievoordeel vast te houden;
– GSMpunt.nl was ervan bewust dat slimme biedstrategieën en automation zorgen voor extra resultaat. In de praktijk kwam GSMpunt.nl erachter dat de accountstructuur daar niet optimaal voor was ingericht;
– GSMpunt.nl zocht een sparringspartner om vraagstukken voor te leggen en om van inzichten te wisselen.
WAAR ZIE JIJ KANSEN OF UITDAGINGEN?
Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Samen gaan we in gesprek hoe we deze plannen kunnen realiseren.