paid advertising
Display advertising is het adverteren met online beeldadvertenties om jouw doelgroep te bereiken. Door beeld te gebruiken spreekt de advertentie meer aan dan een tekstadvertentie en is dit type advertentie uitermate geschikt voor het vergroten van merkbekendheid. Voor het adverteren in het display netwerk zijn er daarom meerdere strategieën en mogelijkheden beschikbaar om jouw doelgroep gericht te kunnen targeten.
Display advertising
Je herkent de beeldadvertenties doordat je op een website bent en tussen de content van dit platform advertenties tegenkomt van een externe aanbieder. Vaak zijn deze advertenties voorzien van geanimeerde beelden of bevatten deze een extra interactie laag, zoals een formulier of een kaart.
See, think & care fase
Display banners kun je overal op internet tegenkomen, dus ook op je mobiele telefoon of zelfs op televisies (die op internet zijn aangesloten). Deze websites of applicaties zijn aangesloten bij het Google AdSense netwerk, dat de vertoningen verdeeld over alle aangesloten websites. De targeting in Google Ads of Double Click campagnes bepaalt waar een advertentie uiteindelijk wordt vertoond. Afhankelijk van de gekozen strategie betaal je voor een vertoning of een klik naar de website. Binnen de user journey kunnen we een display campagne inzetten in de see, think en care fase.
Beschikbare display netwerken
Google Ads display netwerk voor merkbekendheid en (dynamische) remarketing.
Double Click netwerk met uitgebreide targeting en toepassingen voor merkbekendheid en (dynamische) remarketing.
Voordelen van display adverteren:
Binnen de creatie van banners voor het inzetten van display advertenties zijn er heel veel mogelijkheden. De meest simpele vorm is een statische banner, waarbij de afbeelding niet beweegt of verandert. Een geanimeerde banner zien we steeds meer opkomen. De afbeelding bevat hierbij bewegende elementen waardoor jij extra aandacht kan trekken. Deze vorm maakt het ook mogelijk om meer informatie te verwerken in de banner. Naast deze typen advertenties is het binnen Display advertising ook mogelijk om te adverteren met dynamische remarketing banners, waarbij gepersonaliseerde informatie mee wordt gestuurd (bijvoorbeeld een eerder bekeken product). Ten slotte vormen rich media banners een mogelijk bannertype: hiermee kun je compleet je eigen draai geven aan een banner, bijvoorbeeld door het toevoegen van een video.
We bepalen met jou het doel van de campagne. Gaat het om het behalen van merkbekendheid, verkeer naar de website of aankopen? Vervolgens passen we hier de boodschap en de call-to-action op aan.
We gaan aan de slag met het ontwikkelen van een bannerset. Standaard ontwikkelen we de 5 banner formaten die het best presteren. Afhankelijk van de wens en strategie maken we statische, geanimeerde of dynamische banners.
We gaan aan de slag met het inrichten van de campagne in Google Ads of Double Click. We bepalen de targeting en koppelen de juiste doelstelling aan de campagne.
Op basis van de data kunnen we de campagne goed monitoren. Op basis van de statistieken kunnen we gericht bijsturen en optimaliseren. We kijken welke targeting de beste resultaten vertoont en zetten dit gerichter in.
TROTS
Wil jij ook meer bereik genereren binnen jouw doelgroep? Dan denken wij graag met je mee! Onze specialisten kunnen jou voorzien van passend advies dat aansluit op jouw bedrijfsdoelstellingen! Neem contact met ons op voor een advies op maat.