SEO
Ga je een nieuwe website of webshop ontwikkelen? Wil je beter organisch (gratis) gevonden worden in de zoekmachines? Of heb je jouw twijfels bij de huidige menustructuur? In dat geval is Bureau Strak jouw partner voor een gedegen menustructuur advies.
hoe moeilijk kan het zijn?
Een menustructuur bestaat toch gewoon uit een ‘home button’, een ‘contact button’, wellicht ‘over ons’ en nog wat hoofd items? Ja, dat klopt in veel gevallen wel. Maar welke termen werken het beste? En hoe ziet de onderliggende structuur eruit? Jouw website bestaat niet uit slechts 4 of 5 pagina’s, maar er is een hele waslijst aan pagina’s die allemaal op een of andere manier verbonden zijn aan elkaar. Werkt deze structuur wel het beste voor jouw SEO en voor de bezoeker van jouw website? Een goede menustructuur is lastiger dan het lijkt omdat je aan de ene kant de juiste termen moet gebruiken waar men op zoekt, maar aan de andere kant ook het hele verhaal van jouw organisatie wilt vertellen. En tot slot is er nog de bezoeker die logisch en intuïtief wil navigeren op jouw website voor de antwoorden die zij zoeken. UX, SEO en branding komen samen in een menustructuur. Dus, zo eenvoudig als een paar woorden in de bovenste balk van jouw website is het toch niet.
de voordelen
Het klinkt misschien wat bijzonder dat je kunt winnen door een goede menustructuur, maar het is echt waar. Veel mensen beginnen hun zoektocht naar een product of dienst in Google. De positie van jouw website in de zoekresultaten van Google bepaalt of men wel of niet op jouw website komt. Immers, de meeste mensen kijken niet meer dan 10 zoekresultaten. Dus je moet sowieso in de eerste 10 resultaten komen. Om hier te komen is SEO erg belangrijk en een van die onderdelen is de techniek van jouw website. De menustructuur van jouw website speelt hier een grote rol. Niet alleen het hoofdmenu, maar ook de hele structuur van de website. En ook voor de bezoeker is een goede structuur belangrijk. Een structuur waarbij je niet continu van de ene pagina naar de andere wordt verwezen, maar waarbij je een logisch pad bewandelt. Door een goede menustructuur help je jouw bezoekers om makkelijk te navigeren en snel een conversie te voltooien. En ook help je Google om jouw website beter te beoordelen en hoger in de zoekresultaten te plaatsen. Zo win je dankzij een goede menustructuur.
hoe doen we dat?
Mogen wij aan de slag gaan met jouw menustructuur? Dan is het aan te raden om vanuit een zoekwoorden onderzoek te starten. Op welke zoekwoorden kunnen we het beste gevonden worden? Welke zoekwoorden zijn het meest relevant? Vervolgens brengen we in kaart welke pagina’s er allemaal zijn en hoe die gestructureerd zijn. Zodoende geven we duidelijk aan wat de huidige situatie is zodat we een duidelijk vertrekpunt hebben. Vervolgens geven we advies voor een goede menu- én URL-structuur. Op basis van dit rapport kun jij zelf, of jouw webbouwer, aan de slag met het doorvoeren van de adviezen.
Beter scoren in Google?
Wil jij beter scoren in Google met behulp van SEO? Is de (menu)structuur van jouw website wat chaotisch? Wij helpen je met een winnende menustructuur om samen online groei te realiseren. Samen gaan we in gesprek hoe we deze plannen kunnen realiseren.