arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

E-mailmarketing

E-mail is een populair communicatiekanaal, en met e-mailmarketing stuur je relevante berichten naar je doelgroep. Een bekend voorbeeld hiervan is het versturen van nieuwsbrieven naar klanten of geïnteresseerden met informatie over je producten en diensten. Maar e-mailmarketing gaat verder dan dat. Het stelt je in staat om gepersonaliseerde aanbiedingen in e-mails te tonen en volledig geautomatiseerde contactmomenten te creëren. Met e-mailmarketing zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.

E-mailmarketing: een krachtige tool voor persoonlijk contact.

Tegenwoordig is e-mail het kanaal waarmee organisaties op een persoonlijke manier contact kunnen leggen en onderhouden met hun doelgroep. E-mail behoort tot de best converterende kanalen, naast social media, SEA en SEO (bron: E-mail Benchmark 2022). Bovendien is e-mail, in vergelijking met adverteren op Google of via social media, een kosteneffectief kanaal. E-mailmarketing omvat niet alleen het verzenden van nieuwsbrieven, maar ook geautomatiseerde en gepersonaliseerde e-mailcampagnes.

Bureau Strak is gespecialiseerd in e-mailmarketing en e-mailautomatisering. Onze specialisten hebben uitgebreide ervaring met diverse E-mail Service Providers zoals Deployteq, Pardot, Mailchimp en Copernica.

De voordelen voor jouw organisatie.

  • Je kunt je ontvangers persoonlijk aanspreken met gepersonaliseerde e-mails.
  • De kosten voor e-mailmarketing zijn relatief laag.
  • E-mail levert een hoge Return On Investment (ROI) op.
  • E-mail blijft de komende jaren populair bij gebruikers.
  • De resultaten van e-mailmarketing zijn goed meetbaar.
  • E-mailmarketing kan worden ingezet in de gehele customer journey.
  • Je kunt eenvoudig doelgroepen en segmenten creëren.
  • Je verzamelt waardevolle data om je database te verrijken.
  • Je kunt e-mails geschikt maken voor elk type apparaat en e-mailclient.
  • Je kunt volledig geautomatiseerde contactmomenten en workflows opzetten.
  • Bereik je gewenste doel met e-mail.

Wil je tot wel 55% meer rendement halen uit e-mailmarketing?

Dan is de implementatie van professionele software een essentiële stap.

Het juiste bericht op het juiste moment aan je doelgroep tonen, klinkt misschien als een uitdaging, maar met de juiste aanpak is het dichterbij dan je denkt! Met marketingautomatisering zorg je ervoor dat je doelgroep geautomatiseerd persoonlijke berichten ontvangt en begeleid je prospects en klanten tijdens hun aankoopproces, bijvoorbeeld via e-mail, social media of apps.

Welke soort e-mails kun je versturen?

Binnen e-mailmarketing kun je verschillende soorten e-mails versturen, die we globaal kunnen indelen in vier categorieën:

  1. (Gepersonaliseerde) nieuwsbrieven: Hiermee kun je je doelgroep aanzetten tot aankoop of informatie bieden over specifieke onderwerpen. De inhoud kan worden gepersonaliseerd met dynamische content.
  2. Automatische e-mailcampagnes: Deze stuur je op basis van triggers naar ontvangers en zijn afgestemd op de fase waarin de ontvanger zich bevindt. Voorbeelden hiervan zijn verlaten winkelwagencampagnes, verjaardagscampagnes en welkomstcampagnes.
  3. Transactionele e-mails: Hiermee informeer je je klanten over bijvoorbeeld aanmeldingen of aankopen, zoals bevestigingen van aankopen of aanmeldingen voor evenementen.
  4. Servicemails: Het doel van deze e-mails is om klanten te informeren, bijvoorbeeld over wijzigingen in algemene voorwaarden of belangrijke mededelingen over de organisatie. Servicemails bevatten geen commerciële inhoud.

Automatisch relevante e-mails verzenden.

Met e-mailmarketingautomatisering kun je geheel automatisch e-mails verzenden op basis van scenario’s of triggers, op specifieke data of gebeurtenissen. Hierdoor zijn je e-mails persoonlijk en relevant, wat de kans op conversie vergroot. Als je automatische e-mailcampagnes inzet, zul je merken dat deze ’trigger-based’ campagnes aanzienlijk betere resultaten opleveren dan handmatig verzonden e-mails en nieuwsbrieven. Een paar voorbeelden zijn:

  • Welkomstcampagnes;
  • Verlaten winkelwagencampagnes;
  • Reviewcampagnes;
  • Verjaardagscampagnes;
  • Upsell- of cross-sellcampagnes;
  • Loyaliteitscampagnes;
  • Inactiviteit- of ‘wij missen je’-campagnes;
  • Lead scoringcampagnes;
  • Jubileumcampagnes.

De juiste informatie op het juiste moment.

Als organisatie is het cruciaal om 1-op-1 communicatie te realiseren met gepersonaliseerde campagnes en segmentatie. Dit vereist de slimme koppeling van databronnen en het verrijken van gegevens over jouw doelgroep, waaronder hun gedrag, interesses, aankoophistorie en andere relevante informatie. Met deze waardevolle data kun je geheel geautomatiseerde en gepersonaliseerde online campagnes opzetten via diverse kanalen, zoals e-mail, Google Ads, social media en website content. Marketing Automation biedt de mogelijkheid om de customer journey van jouw organisatie te optimaliseren.

Wij zijn trots Deployteq Certified Partner.

Deployteq (voorheen CanopyDeploy) is een uitgebreid e-mailmarketing- en marketing automation platform waarmee je jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau tilt. Deployteq is de marktleider in Nederland en biedt de mogelijkheid om gepersonaliseerde campagnes op te zetten, complexe automatische campagneflows in te richten en realtime resultaten te monitoren. Bovendien kun je naast e-mail ook andere kanalen bedienen, zoals retargeting via Facebook, Mobile App, SMS en print. Bij Bureau Strak zijn meerdere specialisten Deployteq gecertificeerd en zij staan klaar om je optimaal te ondersteunen. We denken graag met je mee!

Officiële partner van Copernica

Copernica is gespecialiseerd in e-mailmarketing en biedt uitgebreide mogelijkheden voor het opstellen en versturen van nieuwsbrieven, evenals het uitvoeren van gepersonaliseerde en geautomatiseerde campagnes. Copernica onderscheidt zich door zijn geavanceerde doelgroepsegmentatie, integraties met e-commerce systemen en een betrouwbare aflevering van e-mails. Je kunt met Copernica zowel geavanceerde HTML-templates bouwen als gebruikmaken van een eenvoudige drag-and-drop editor.

Laat jouw e-mailmarketing groeien.

Bureau Strak staat klaar om je te helpen bij het realiseren van jouw doelstellingen. Wij kunnen je ondersteunen bij het ontwikkelen van een effectieve e-mailstrategie, het implementeren van een E-mail Service Provider, het ontwerpen van responsieve e-mailtemplates en het opzetten van automatische e-mail- en marketing automation-campagnes. Indien nodig, kunnen we diverse databronnen koppelen, zoals jouw eigen CRM, ERP, en ordersystemen. We zorgen ervoor dat je vertrouwd raakt met het e-mailplatform en bieden continue ondersteuning voor al je vragen.

Er zijn talloze mogelijkheden om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Onze specialisten hebben uitgebreide ervaring met verschillende E-mail Service Providers, waaronder Deployteq, Pardot, Mailchimp en Copernica.

Contact opnemen

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Laten we samen jouw uitdaging aangaan!

Heb je een geweldig idee, maar lukt het niet om het uit te werken? Ben je benieuwd naar de groeikansen online? Streef je naar uitdagende doelstellingen? Wij bedenken digitale strategieën die online groei realiseren. Natuurlijk kunnen we je ook helpen met de implementatie van deze strategieën. We staan klaar om samen met jou in de uitdaging te duiken.