arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

5 Black Friday tips om nummer 1 te worden

De dag dat we internationaal massaal met kortingen strooien komt weer dichterbij: Black Friday. Een belangrijke dag voor bedrijven om op in te spelen. Hieronder geven we je 5 tips om deze 3 dagen de nummer 1 te worden.

Tip 1

Google Shopping

De eerste tip die we je cadeau geven is in te zetten binnen Google Ads. Zorg ervoor dat de productafbeeldingen die je in je shopping resultaten gebruikt onderscheidend zijn. Het gebruik van een andere kleur achtergrond kan al effectief zijn. De aanpassing hoeft dus niet uitgebreid te zijn.

Verder kan je jouw specifieke actie nog beter onder de aandacht brengen door promotie extensies toe te voegen op campagneniveau. Dit houdt in dat je extra informatie kunt geven, wat er uiteindelijk voor zorgt dat het aantrekkelijker wordt voor de klant om voor jouw bedrijf te kiezen.

Tip 2

SEO

Wat betreft je SEO content is onze tip om specifieke Black-Friday landingspagina’s te creëren. Je kan beginnen met het combineren van je belangrijkste zoektermen in combinatie met bijvoorbeeld woorden als ‘Black Friday’ of ‘Cyber Monday’. Maak vervolgens van de meest relevante zoektermen een selectie en verwerk deze woorden in de content van je nieuwe Black Friday landingspagina. Het is belangrijk dat de pagina’s blijven bestaan voor volgende edities en dat je je landingspagina niet verwijderd. Zo zorg je ervoor dat je vindbaar wordt en blijft en behaal je het meest optimale resultaat om te knallen tijdens deze korting driedaagse.

Tip 3

Content

Ga mee met de trend. Het klinkt logisch, maar tijdens dit internationale kortingfestival kopen mensen hoofdzakelijk vanwege de hoge kortingen die worden gegeven. Dus biedt ook echt keiharde euro’s korting. Om extra succesvol te zijn kun je in je campagne goed gebruik maken van de principes van Cialdini. Het inhaken op schaarste kan je doen door de beperkte voorraad te te benoemen. Een ander goed werkend principe is social proof, hier kan je op inhaken door aan te geven hoeveel mensen al gebruik hebben gemaakt van de aanbieding.

Tip 4

E-Mail

Tijdens Black Friday stroomt niet alleen jouw inbox vol met de scherpste aanbiedingen, maar ook die van jouw klanten. Het is dus belangrijk om op te vallen in de overvolle mailbox en jouw doelgroep te triggeren om de e-mails te openen. Je kan een countdown in de mail te zetten, gebruik emoji’s voor de perfecte onderwerptitel en denk goed na over de juiste timing van het verzenden van je mail. Op deze manier wek je nieuwsgierigheid en ben je zo relevant mogelijk. Dat is de sleutel tot meer betrokkenheid.

Tip 5

Google Ads

Binnen Google Advertising is er een nieuwe feature! Het is namelijk mogelijk om een countdown in te zetten. Hiermee kan je binnen je search advertenties een timer aan de koptekst toevoegen. Als je doelgroep naar een bepaald product aan het zoeken is voor en tijdens Black Friday dan kun je aftellen met deze timer. Je kunt bijvoorbeeld aftellen tot het begin of einde van deze actie.

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ook nummer 1 worden?

Geïnspireerd geraakt na het lezen van deze tips? Neem gerust contact met ons om samen te kijken wat de mogelijkheden voor jou zijn!