arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Campagne visualisaties

Je hebt een boodschap. Een haakje. Een schot in de roos. Maar, hoe zorg je ervoor dat het je doelgroep raakt en boeit? Dat doe je met een strategische campagne visualisatie.

Bij het zien van een campagne maakt je doelgroep in een split second de beslissing: kijken of scrollen. Dankzij ons visueel ingestelde brein is de look en feel essentieel. Het design moet opvallen, aanspreken en intrigeren. Door data en emotie te combineren, werken we structureel naar de stip op de horizon: online rendement.

Design principes
Meer dan ‘mooi’

Doelgedreven visualiseren

Design wordt al snel beoordeeld naar hoe het er uit ziet. Dat zegt natuurlijk niet alles. Om het doel te bereiken is een strategie nodig. Een fundament, waar de visuele elementen als een huis op worden gebouwd.

Door vast te houden aan het doel, visualiseren we steevast met tactisch geselecteerde technieken. Denk bijvoorbeeld aan verschillende principes van design, maar ook de verschillende Gestalt principes:

  1. Closure
  2. Common Fate
  3. Continuation
  4. Similarity
  5. Figure ground
  6. Proximity
  7. Symmetry

Verschillende design principes

Deze en soortgelijke designprincipes passen we toe op basis van de gestelde doelstelling. Gaan we bijvoorbeeld voor naamsbekendheid? Dan is een visuele identiteit van belang. Een visuele identiteit ontwikkel je door in te spelen op de associatienetwerken in het brein. Dit is opgeslagen informatie in onze hersenen die aan elkaar zijn gekoppeld. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto’, ‘rood’ en ‘Italië’. Bingo, ook jij denkt aan Ferrari.

Van behoefte tot motieven

Data combineren met emotie

Een doelgroep is niet alleen te definiëren op basis van rationele behoeften. De emotionele behoeften en motieven bepalen het grootste deel van het besluitvormingsproces. 

De besluitvorming van je doelgroep wordt gebaseerd op de informatiebehoefte en de invulling daarvan. De manier waarop de doelgroep de informatie tot zich wil nemen, heeft daarom impact op de campagne visualisatie. Wanneer de doelgroep bijvoorbeeld bij jouw assortiment vooral routinematig aankoopgedrag vertoont, denken ze niet graag na over de voor- en nadelen van de producten. De campagne visualisatie haakt in op die motivatie. 

Door diverse psychologische technieken te verwerken in de visualisaties, beïnvloeden we de emotionele behoeften en motieven. Zo sturen we de besluitvorming van je doelgroep richting het gestelde doel: online rendement.

Daag ons uit!

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Raken. Boeien. Werven.

Samen de uitdaging aan

Scroll or stay: we kiezen in een split second. Maar hoe beïnvloed je die keuze? Campagne visualisatie. Samen beïnvloeden we de doelgroep met psychologische designtechnieken. Door doelgericht te werk te gaan creëren we samen steengoede content voor alle touchpoints in de klantreis.

Samen gaan we de uitdaging aan.