Voordat je begint met het optimaliseren van je organische vindbaarheid (SEO) of het lanceren van Google Ads-campagnes (SEA), is het van essentieel belang om inzicht te krijgen in de zoektermen waarnaar jouw doelgroep zoekt in relatie tot jouw producten of diensten. Dit verkrijgen we door middel van een grondig zoekwoordonderzoek.
Het zoekwoordonderzoek heeft als doel om een dieper begrip te krijgen van jouw doelgroep en om te onderzoeken hoe zij zoeken naar jouw producten en/of diensten. Door dit inzicht kun je de juiste content creƫren en de juiste kanalen benutten om optimaal op de behoeften van jouw doelgroep in te spelen.
Dit zoekwoordonderzoek vormt de ruggengraat voor het verbeteren van jouw organische vindbaarheid. Het zou namelijk zonde zijn om tijd en moeite te steken in zoektermen die niet relevant zijn voor jouw doelgroep. Daarnaast dienen de bevindingen uit het zoekwoordonderzoek als waardevolle input voor het opzetten van effectieve Google Ads-campagnes. Je weet immers wat relevant is voor jouw doelgroep en kunt hiermee adverteren door middel van aantrekkelijke advertenties die perfect aansluiten bij de behoeften van jouw doelgroep.
Deze kunnen ingezet worden voor zowel het verbeteren van jouw organische vindbaarheid als voor het opzetten van effectieve Google Ads-campagnes. Hierdoor ben je aanwezig op het moment dat jouw doelgroep op zoek is naar jouw producten of diensten. Kunnen we jou helpen door een zoekwoordonderzoek uit te voeren? Neem gerust contact met ons op. We staan klaar om je te assisteren.
"*" geeft vereiste velden aan
Begin vandaag nog met het ontwikkelen van een zoekwoordenonderzoek en zet een grote stap vooruit in je marketingprestaties.