arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Leadgeneratie

Leadgeneratie vormt een essentieel onderdeel van moderne sales- en marketingactiviteiten. Het is het proces van het continu identificeren van potentiële klanten en het wekken van hun interesse in de producten of diensten die je aanbiedt. Het doel is om deze potentiële klanten te motiveren tot aankoop of conversie. Binnen dit proces is het van groot belang om de klantreis en het gedrag van je klanten goed te begrijpen, inclusief hun ambities, motivaties, obstakels en behoeften. Het meten van interacties en interesse van leads stelt je in staat om gerichte en gepersonaliseerde marketing en opvolging te realiseren.

Leadgeneratie
De verschillen van

Leadgeneratie

Leadgeneratie kan verschillen tussen B2B- en B2C-bedrijven. B2B-leadgeneratie heeft vaak een langere koopcyclus en vereist tools zoals lead tracking, Customer Data Platforms (CDP’s), en Customer Relationship Management (CRM) systemen om leads te identificeren en op te volgen. B2C-leadgeneratie legt meer nadruk op merkopbouw, social media, en het verzamelen van contactgegevens via formulieren en call-to-actions op websites. In beide gevallen is het van belang om continu te werken aan performance marketing en conversie-optimalisatie om de effectiviteit van je marketingcampagnes te verbeteren.

Account Based Marketing

Account Based Marketing (ABM) is een gerichte groeistrategie waarbij marketing en sales samenwerken om gepersonaliseerde verkoop te realiseren aan een vooraf gedefinieerde lijst van hoogwaardige prospects. De kracht van ABM ligt in het leveren van persoonlijke communicatie, content en campagnes aan elke prospect op die lijst, waardoor hyper-relevantie wordt bereikt. Hierdoor kun je laten zien hoe jouw product, dienst, aanbieding of team de specifieke uitdagingen van elke prospect zal oplossen en groei zal stimuleren.

Lead to Sale Data

Lead to Sale Data

Met behulp van Marketing Intelligence combineren we marketingdata, klantdata en marktdata om inzichten te genereren waarmee marketing en sales elkaar versterken. Deze inzichten kunnen worden gebruikt om je aanbod, salespropositie en marketingcampagnes te optimaliseren. Lead to Sale data wordt gebruikt om het gedrag van je klanten te voorspellen en de effectiviteit van je campagnes inzichtelijk te maken.

Marketing Automation

Marketing Automation

Marketing Automation stelt je in staat om marketingprocessen en communicatielijnen te automatiseren, aan te sturen en te beheren. Hiermee kun je efficiënter en effectiever communiceren met je doelgroep gedurende verschillende fasen van de klantreis. Taken zoals e-mailautomatisering, lead nurturing, doelgroepsegmentatie, gedragsanalyse en voorspelling van toekomstig koopgedrag kunnen worden uitgevoerd met behulp van Marketing Automation.

Performance Marketing

Performance Marketing

Performance Marketing stelt je in staat om je klanten op het juiste moment en met de juiste boodschap te bereiken via verschillende kanalen zoals zoekmachineadvertenties (SEA), social media-advertenties, display-advertenties, videomarketing en programmatische advertenties. Door meetbare kanalen succesvol in te zetten, kun je voortdurend je resultaten verbeteren en streef je naar een betere Return on Ad Spend (ROAS), Profit on Ad Spend (POAS) en klantwaarde.

Conversie-optimalisatie (CRO)

Conversie-optimalisatie is cruciaal voor groei, vooral als digitaal een belangrijk onderdeel van je bedrijfsmodel is. Het helpt je om het maximale uit je marketingbudget te halen, met lagere kosten per conversie en een hoger en duurzamer rendement op je platform. Door knelpunten in het aankoopproces weg te nemen, creëer je een naadloze en overtuigende online koopervaring voor je klanten. Dit leidt tot grotere tevredenheid en verbeterde conversiepercentages.

DV360 model
Case Stella Fietsen

Onze route naar online rendement

Stella Fietsen heeft Bureau Strak benaderd om hun ambitieuze groeiplannen online te realiseren. We focussen op het genereren van relevant verkeer en op voortdurende optimalisatie en analyse van de conversiepaden. We bieden wekelijkse ondersteuning aan Stella Fietsen op het gebied van SEA (Search Engine Advertising), Display en Video Advertising (DV360) en data-analyse. Benieuwd naar hoe we dit hebben gedaan? Bekijk onze case!

Samen werken aan online rendement.

Jouw contactpersoon

Daag ons uit!

Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Samen gaan we in gesprek hoe we deze plannen kunnen realiseren.