Stella Fietsen heeft Bureau Strak benaderd om hun ambitieuze groeiplannen online te realiseren. We focussen op het genereren van relevant verkeer en op voortdurende optimalisatie en analyse van de conversiepaden. We bieden wekelijkse ondersteuning aan Stella Fietsen op het gebied van SEA (Search Engine Advertising), Display en Video Advertising (DV360) en data-analyse.
Stella is de toonaangevende specialist in e-bikes in Nederland. Dagelijks zetten meer dan tweehonderd mensen zich in voor één enkel doel: fietsplezier! Vijf jaar geleden begon Stella met de missie om betaalbare e-bikes te leveren met uitstekende service. Inmiddels hebben ze meer dan 45 servicecentra, rijden er honderden bussen door Nederland en bedienen ze meer dan 200.000 tevreden klanten.
Veel klanten kiezen voor Stella Fietsen op basis van referenties die ze in hun omgeving opvragen. Voordat ze dat doen, oriënteren ze zich echter online. Het is daarom van cruciaal belang om het online gedrag van bezoekers nauwkeurig te meten. Door de juiste cijfers, feiten en inzichten te verzamelen, kunnen we samen weloverwogen keuzes maken. We maken slim gebruik van databronnen om marketingautomatisering toe te passen binnen de verschillende kanalen.
Bureau Strak richt zich op het adviseren en ondersteunen van Stella Fietsen op het gebied van SEA. In het eerste jaar van onze samenwerking hebben we de Google Ads-accounts van Stella opnieuw ingericht op basis van onze strategie. In de huidige samenwerking brainstormen we samen met de experts van Stella over optimalisaties die leiden tot maximalisatie van het rendement.
Door Display & Video 360 (DV360) in te zetten, kunnen we de doelgroepen van Stella nog krachtiger benaderen dan met de gebruikelijke banneradvertenties via het GDN-netwerk. Je kunt DV360 beschouwen als de geavanceerdere versie van adverteren via Google Ads. Met DV360 hebben adverteerders toegang tot meer dan 100 grote ad exchanges. Voor Stella adverteren we op premium netwerken/sites zoals de Persgroep, Telegraaf, Adfactor, Buienradar, Sanoma en RTL Nederland. Het inkopen van advertentieruimte gebeurt via programmatic buying, waardoor Stella niet elke uitgever individueel hoeft te benaderen om een banner te plaatsen.
Een groot voordeel van het Google Marketing Platform is dat DV360 zorgt voor last-click ontdubbeling, waardoor de directe invloed van de campagnes op andere kanalen en uiteindelijke conversies inzichtelijk wordt gemaakt.
"*" geeft vereiste velden aan