Case: Stella Fietsen

Onze route naar online rendement

De (fiets) route

Naar online succes

Stella maakt jouw dag bijzonder en doet iets met je dag: je haalt er meer uit, je krijgt er energie van. Voor je werkdag. Je schooldag. Je oppasdag. Samen-heerlijk-er-op-uit-dag.

Stella is de grootste e-bike specialist van Nederland. Dagelijks werken wij met meer dan tweehonderd mensen aan één doel: jouw fietsplezier! Stella is vijf jaar geleden begonnen met als doel een voordelige E-bike te leveren met een goede service.

Ondertussen heeft Stella meer dan 45 service centers, rijden er honderden bussen door Nederland en bedient Stella meer dan 200.000 tevreden klanten.

Onze uitdaging

Ambitieuze groeiplannen

Bureau Strak is door Stella Fietsen benadert om haar ambitieuze groeiplannen online te realiseren. We sturen op het realiseren van relevant verkeer en zijn op het continu optimaliseren en analyse van de conversie flows. Wekelijks ondersteunen we Stella Fietsen op het gebied van SEA (Search Engine Advertising), Display en Video advertising (DV360) en data analyses.

Inzicht creëren

Dashboarding

Veel klanten kiezen voor Stella Fietsen aan de hand van referenties die ze opvragen in hun omgeving, maar voor ze dat doen oriënteren ze zich eerst online. Om deze reden is het zeer belangrijk dat het bezoekersgedrag goed gemeten wordt. Door de juiste cijfers, feiten en insights te verzamelen kunnen we gezamenlijk de juiste keuze maken. De databronnen worden slim ingezet om marketing automation toe te passen binnen de kanalen.

Van uitvoer tot consult

Search Advertising Consultancy

Bureau Strak focust zich op het adviseren en ondersteunen van Stella Fietsen als het gaat om SEA. In het eerste jaar van de samenwerking heeft Bureau Strak de Google Ads accounts van Stella (op)nieuw ingericht aan de hand van de strategie. In de huidige samenwerking sparren we samen met de experts van Stella over de optimalisatie die leiden tot het maximaliseren van het rendement.

Krachtige benadering door

Display & Video advertsing (DV360 )

Met de inzet van Display & Video 360  kunnen we doelgroepen van Stella krachtiger benaderen dan de welbekende bannering campagnes zoals die via het GDN netwerk. Voor het gemak vergelijken we DV360 als de grotere broer van het display adverteren via Google Ads. Want met DV360 heb je als adverteerder toegang tot meer dan 100 grote ad exchanges. Voor Stella adverteren we op premium netwerken/sites als de Persgroep, Telegraaf, Adfactor, Buienradar, Sanoma, en RTL Nederland. Het inkopen van deze advertentie ruimte wordt gedaan via Programmatic buying, zodat Stella niet elke publisher individueel hoeft te benaderen met de vraag of er een banner geplaatst mag worden.

Een groot voordeel van Google Marketing platform is dat met het attributie model van DV360 de directe invloed van de campagnes op andere kanalen en/of op de uiteindelijke conversie inzichtelijk te maken is, want DV360 zorgt voor last-click ontdubbeling.