SEO
SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie. Door de inzet hiervan zorgen we ervoor dat jouw website geoptimaliseerd wordt voor de zoekmachines. Om uiteindelijk zichtbaarder en aantrekkelijker te worden voor de algoritmes. SEO bevat verschillende onderdelen, maar wij werken altijd vanuit de vier belangrijkste pijlers: techniek, content, autoriteit en UX. Het algehele doel is dan ook om een hogere positie in de zoekmachines te behalen.
Zoekmachine optimalisatie
Er zijn verschillende onderdelen binnen SEO waar naar gekeken moet worden wil je het beste resultaat halen. Zoals benoemd werken we met de vier belangrijkste pijlers. Dat het inzetten van SEO essentieel is komt doordat het veel verschillende vlakken van de website prestatie omvat. Zo werkt het aan een betere gebruikerservaring, wat kan leiden tot meer betrokkenheid en conversies. Het is kosteneffectief, op de lange termijn zorgt het voor aanhoudend verkeer. Verder bouwt het vertrouwen en geloofwaardigheid op, want websites die hoog scoren in zoekmachine resultaten worden door gebruikers gezien als resultaten die geloofwaardiger en betrouwbaarder zijn.
Onze tactiek
Er zijn verschillende manieren waarop websites geoptimaliseerd kunnen worden. Binnen onze SEO strategie werken we met de onderstaande 5 onderdelen. Op basis van het vraagstuk en/of het probleem bepalen we samen welke onderdelen essentieel zijn. Echter, eigenlijk alle trajecten beginnen wel met een zoekwoordenonderzoek.
Als startpunt voeren we een zoekwoordonderzoek uit. Hiermee brengen we in kaart op welke zoektermen rondom jouw producten en/of diensten wordt gezocht, de mate van concurrentie op dat zoekwoord, de huidige ranking van je website op die zoektermen en de moeilijkheidsgraad om organisch beter te ranken op dat zoekwoord. Het resultaat hiervan is een goed nulpunt; we achterhalen jouw huidige ranking en we formuleren een aantal concrete kansen. Het zou immers zonde zijn om heel veel aandacht te besteden aan een zoekterm waar niemand op zoekt.
Om aan te sluiten bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep brengen we in kaart welke doelgroepen interessant zijn voor jouw bedrijf. We zoomen in op het zoekgedrag van iedere doelgroep; welke geografische factoren zijn van belang, op welke termen zoekt de doelgroep en hoe gedraagt de doelgroep zich online? Door de doelgroepen helder te beschrijven is duidelijk wie we moeten gaan bereiken met welke boodschap. De uitkomst is een helder en duidelijk stappenplan waar je echt verder mee kan.
Om goed te scoren in zoekmachines is het noodzakelijk om zoekmachine vriendelijke teksten te schrijven. Omdat het schrijven van de juiste teksten met de juiste boodschap een vak apart is helpen we je daar graag bij! Bij het schrijven van teksten houden we rekening met jouw organisatie, de boodschap voor jouw doelgroep, je doel, de focus zoekwoorden en de leesbaarheid van teksten. Heb je al een aantal teksten geschreven, maar wil je deze graag laten reviewen? Dan kunnen we je ook helpen door jouw teksten te redigeren, zodat deze zoekmachine vriendelijk geschreven worden.
Door het uitvoeren van een technische SEO scan onderzoeken we of jouw website voldoet aan de laatste technische wensen en eisen om goed vindbaar te zijn. We onderzoeken of jouw website op de juiste manier geïndexeerd kan worden door de zoekmachines en of deze goed bereikbaar is voor jouw doelgroep. We doorlopen de hele website en onderzoeken waar we technische verbeterpunten kunnen behalen. Actiepunten dragen we aan, zodat deze pragmatisch kunnen worden opgepakt.
Een goede bezoekerservaring op de website draagt bij aan een betere ranking. Als bezoekers op een pagina blijven na het klikken op een zoekresultaat, en dus niet terugkeren naar de zoekresultaten, betekent dat dat jouw website aansluit bij de behoefte van de bezoeker en dat de bezoeker heeft gevonden wat zij zoekt. Om de bezoeker op de website te behouden is het belangrijk om relevante content aan te bieden. Alleen dan zal de bezoeker de tijd nemen om de tekst grondig te lezen. Het aanbieden van relevante content begint al bij de weergave in de zoekresultaten (meta data). Door het UX advies wordt de website geanalyseerd op bezoekersgedrag door middel van data. Het doel van het advies is om de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren.
Gaan voor organisch resultaat?
Wil jij aan de slag met SEO, maar komt de uitwerking maar niet tot stand? Wil je organisch beter scoren zodat je niet zo afhankelijk bent van online advertenties? Of ben je gewoon benieuwd naar jouw online groeikansen? Wij bedenken SEO strategieën en digitale routes waarmee we online groei realiseren. Uiteraard kunnen we je ook helpen met het invullen van deze strategie en route.
Samen gaan we in gesprek hoe we deze plannen kunnen realiseren. Laat hieronder gerust jouw gegevens achter en wij nemen contact met jou op om vrijblijvend te kijken naar de groeikansen voor jouw organisatie.