Contentmarketing is de kern van marketing. Het is de boodschap, de look & feel en de identiteit. Het is het merk. Want overal waar je aanwezig bent, heb je inhoud nodig. Content is die inhoud. Het is wat je voorschotelt aan je doelgroep. Van social media posts tot podcasts. En van grootschalige campagnes tot korte intro teksten als deze. Content marketing is te definiëren als: alle inhoud die je creëert en via een medium beschikbaar stelt. Maar, hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat content je helpt bij het bereiken van de doelstellingen?
Omdat het begrip content marketing zo breed is, verlies je makkelijk de focus. Naast alle beschikbare contentvormen, zoals een blog, podcast, video of een Insta-post, poppen nieuwe contentvormen en mediums als paddenstoelen uit de grond. Het snel veranderende en innovatieve digitale landschap helpt je daar dus niet bij. De oplossing? Een content marketing strategie.
In een content marketing strategie definiëren we het fundament waarop we alle content bouwen. Dit fundament ontstaat door je merkidentiteit en je doelgroep te combineren. Heb je de merkidentiteit van jouw bedrijf niet helder voor ogen? Start dan eerst met een Brand Sprint. Daarnaast moeten de wensen en behoeften van je doelgroep inzichtelijk zijn. Dat doen we onder andere met een zoekwoordonderzoek, trendonderzoek en de data in je web analytics.
Dit plan is ons gezamenlijke kompas voor de juiste stappen naar de stip op de horizon: online rendement. Want wanneer we weten waar je merk voor staat, en we deze over de wensen en behoeften van je doelgroep leggen, ontstaat er een ‘sweet spot’: een fundament. De content marketing strategie bevat:
"*" geeft vereiste velden aan
Aan de slag met een Content Marketing? Wij helpen je graag. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.