Met de voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies, wordt server-side tagging een steeds belangrijkere techniek voor het verzamelen van online data. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.
Server-side tagging is een alternatief voor client-side tagging, de traditionele manier van tagging waarbij pixels en cookies rechtstreeks in de browser van de gebruiker worden geplaatst.
Bij client-side tagging vind de verwerking en verzameling van gegevens plaats bij een derde partij (bijvoorbeeld Google Analytics, Google Ads, etc.). Hierdoor heb je geen controle over welke data deze software verzameld, verwerkt en opslaat.
In tegenstelling tot client-side tagging worden gegevens bij server-side tagging via een eigen server verzameld en verwerkt. Met server-side tagging heb je dus meer controle over de verzamelde data en kies je zelf welke data naar derde partijen gaat, zodat de privacy van gebruikers gewaarborgd blijft. Ook heb je door deze tussenlaag de mogelijkheid om data te verrijken met relevante gegevens, bijvoorbeeld met data uit externe systemen.
Stap over op server-side tagging voor een slimme en privacybewuste aanpak van online dataverzameling. Benieuwd naar hoe server-side tagging past binnen je datagedreven online marketingstrategie? Neem dan contact met ons op.
"*" geeft vereiste velden aan
Verbeter je data-verzameling met server-side tagging en behoud de privacy van gebruikers. Neem de controle over je gegevens in eigen hand en ontdek de voordelen. Maak de overstap en verbeter je online conversies vandaag nog!