arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Paid Advertising

De discipline Paid Advertising draagt zorg voor het inrichten en inzetten van de juiste advertising kanalen, zodat jouw klant op het juiste moment wordt bereikt met de juiste boodschap. Binnen deze discipline zetten we de kanalen SEA, Social Advertising, Display Advertising en Programmatic Advertising (o.a. digitale TV, radio en video) succesvol in en zorgen we ervoor dat de meetbaarheid binnen de kanalen goed is ingericht. Alleen dan kunnen we doormeten wat de resultaten zijn van de inzet van campagnes en kunnen we tijdig bijsturen.

Zoekmachine adverteren

Zoekmachine Adverteren

Zoekmachine adverteren (ook wel Search Engine Advertising) is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel in de marketingmix. Met zoekmachine adverteren kun je gericht inspelen op de vraag van jouw doelgroep. Die vraag kunnen ze stellen in Google, maar ook BING ads en advertenties in andere zoekmachines vallen onder SEA.

Programmatic Advertising

Programmatic Advertising

Door middel van een algoritme kan er rechtstreeks advertentieruimte worden ingekocht op miljoenen websites. Door diverse targeting mogelijkheden kunnen advertenties getoond worden aan de juiste doelgroep, op het juiste tijdstip. Targeting mogelijkheden zijn bijvoorbeeld gericht op weersvoorspellingen, gedrag, tijdstip en device type. Een aantal jaren geleden konden advertenties enkel geplaatst worden op dergelijke websites als er contact werd gezocht met de websitebeheerder. Tegenwoordig kan dit automatisch en allemaal op premium netwerken zoals Ziggo, NU.nl, RTL etc.

Display adverteren

Display Advertising

Display advertising is dé manier om online jouw doelgroep te bereiken met visueel aantrekkelijke beeldadvertenties. In tegenstelling tot tekstadvertenties, wekken beeldadvertenties meer interesse op en zijn ze uiterst geschikt voor het vergroten van merkbekendheid en het stimuleren van activatiecampagnes. Bij Bureau Strak begrijpen we het belang van resultaatgericht werken op hoog niveau, en we bieden verschillende strategieën en mogelijkheden om jouw doelgroep effectief te bereiken. We vertellen je er graag meer over!

Copywriting

Social Media Adverteren

Het adverteren op verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Snapchat, LinkedIn en TikTok. Met social advertising wordt er een boost gegeven aan jouw social media campagne of andere marketingactiviteiten waardoor je als merk meer aandacht en merkbekendheid krijgt. Hierbij kun je denken aan het vergroten van het aantal fans, het verhogen van conversies of het genereren van meer naamsbekendheid.

Google Shopping

Google Shopping is de ultieme tool voor jouw webshop om producten effectief te promoten en verkopen via de zoekresultaten van Google. Hiermee presenteer je jouw assortiment van het e-commerce platform, inclusief producttitels, afbeeldingen en prijzen, direct aan potentiële klanten.

Feed based marketing

Feed Based Marketing

Feed based marketing is niet meer weg te denken in de dagelijkse online marketing wereld. Door fluctuerende voorraden en prijzen is het onmogelijk om een compleet aanbod aan producten handmatig bij te houden. Heb je een webshop en wil je met je product adverteren op vergelijkingssites, Google Shopping of wederverkopers zoals Amazon en Bol.com? Dan is een geoptimaliseerde feed van groot belang.

TikTok marketing

Video Marketing

Binnen onze benadering van video marketing leggen we sterk de nadruk op een synergie tussen organische content en advertentiecampagnes. Organische videomarketing draait om het creëren van boeiende en informatieve verhalen. Deze content helpt jouw doelgroep bij het vinden van antwoorden, het ervaren van jouw product of merk, en het begrijpen van jouw authenticiteit. Met hoogwaardige en relevante organische content kun je diepgaande betrokkenheid creëren bij jouw doelgroep, die openstaat voor jouw boodschap. Aan de andere kant is video advertising gericht op het vergroten van de naamsbekendheid of het behalen van directe conversies, vooral op piekmomenten. Deze campagnes zijn bedoeld voor kortetermijnresultaten.

Het team dat voor je klaar staat

Ernst Meerholz
Paid Advertising Specialist
Daan Kolenbrander
Digitaal Marketeer
Miriam Breukelman
Digitaal Marketeer
Niek Olthof
Digitaal Marketeer
Joëlle Willems
Digitaal Marketeer
Gerrit Veurink
Digitaal Talent
Jaron Elzinga
Digitaal Marketeer
Ernst Meerholz
Paid Advertising Specialist
Daan Kolenbrander
Digitaal Marketeer
Miriam Breukelman
Digitaal Marketeer
Niek Olthof
Digitaal Marketeer
Joëlle Willems
Digitaal Marketeer
Gerrit Veurink
Digitaal Talent
Jaron Elzinga
Digitaal Marketeer
Google Ad
Case GSMpunt.nl

Het inzichtelijk maken van groeikansen

GSMpunt.nl voert dagelijks analyses uit op basis van de resultaten uit verschillende marketingkanalen, waaronder Google Ads. Wat GSMpunt.nl constateerde was dat:

  • De CPA van diverse campagnes ging over het gestelde CPA-doel heen;
  • Google Shopping is een belangrijk kanaal waar er op meerdere productvariabelen gestuurd moest gaan worden om concurrentievoordeel vast te houden;
  • GSMpunt.nl was ervan bewust dat slimme biedstrategieën en automation zorgen voor extra resultaat. In de praktijk kwam GSMpunt.nl erachter dat de accountstructuur daar niet optimaal voor was ingericht;
  • GSMpunt.nl zocht een sparringspartner om vraagstukken voor te leggen en om van inzichten te wisselen.
"Bureau Strak heeft een uitgebreide audit uitgevoerd en nieuwe optimalisatiemogelijkheden in kaart gebracht. In samenwerking met Bureau Strak hebben we een nieuwe accountstructuur opgezet en tal van verbeteringen doorgevoerd. Dit heeft geleid tot aanzienlijke groei! Maandelijks houden we marketingbijeenkomsten om de voortgang en nieuwe kansen te bespreken. We zijn erg tevreden over de samenwerking!"
Jouw contactpersoon
Ernst Meerholz Paid Advertising Specialist

Daag ons uit!

Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Samen gaan we in gesprek hoe we deze plannen kunnen realiseren.