Case: Morrenhof-Jansen
Maak kennis met Morrenhof-Jansen installatiebedrijven
In ruim 40 jaar groeide Morrenhof-Jansen installatiebedrijven uit tot een middelgrote speler binnen de installatietechniek. Sinds de start in 1980 vindt Morrenhof-Jansen installatiebedrijven het belangrijk om te blijven groeien, innoveren en ontwikkelen. Met ruim 220 collega’s verspreid over drie vestigingen in Dalfsen, Gramsbergen en Vriezenveen heeft het bedrijf een dekkend werkgebied in Oost-Nederland.
Onze uitdaging
Morrenhof-Jansen maakt elk jaar een groei door, hierdoor zijn ze continu op zoek naar personeel. Door de krapte in de markt is het lastig om aan bekwaam personeel te komen. Ze ondervonden dat het via traditionele kanalen lastig is om de juiste kandidaten te vinden. Vandaar dat we zijn gestart met een employer branding campagne.
Morrenhof-Jansen aan het woord
Rik Schuurman, HR-adviseur: “We zijn erg tevreden over de samenwerking met Bureau Strak. Bureau Strak zorgt voor een goede begeleiding van het proces, denkt oplossingsgericht en heeft onze wensen uitstekend vertaald naar een goede wervingscampagne. Ook zijn we blij met de behaalde resultaten en weten we meer kandidaten te bereiken dan voorheen.”
Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun potentiële nieuwe werkgever. Een sterk werkgeversmerk zorgt daarnaast voor een algemeen beter imago van een bedrijf. Employer branding gaat naast het binden van nieuwe collega’s, over het bieden van een aantrekkelijke werkplek. Morrenhof-Jansen biedt haar collega’s een geweldige werkomgeving, denk aan kwalitatief materiaal, een eigen sportkledinglijn, goed op de hoogte dankzij hun eigen ontwikkelde medewerkers app, een hecht team en een goede bourgondische sfeer waar successen gevierd worden. Je voelt dat het een familiebedrijf is. Het is belangrijk dat we dit verhaal communiceren via een wervingssite en campagnes.
Wervingssite
Cultuur is een belangrijk ‘goed’ van een organisatie. De kernwaarden van een organisatie zijn niet op de hei bedacht, maar ontstaan vanuit een rijke geschiedenis. Het verhaal en de kernwaarden moeten gecommuniceerd worden zodat je als kandidaat het bedrijf meteen goed leert kennen. Naast het presenteren van de vacatures staan de verhalen van de werknemers van Morrenhof-Jansen centraal. Ons favoriete verhaal is die van Bjorn en Jan, waar je een kijkje krijgt in de relatie tussen (BBL) leerling en leermeester. We hebben voor Morrenhof-Jansen de employer branding visualisatie opgezet die doorvertaald is naar de website en communicatie uitingen.
Om effectieve campagnes in te zetten zijn we gestart met het ontwikkelen van een campagneplan. Dit is een routekaart die vertelt op welke wijze we het beste de doelgroepen kunnen benaderen. De doelgroepen die we benaderen zijn: monteurs, planners, werkvoorbereiders, calculators, elektriciens en projectleiders. Om ervoor te zorgen dat we de juiste boodschap communiceren hebben we als eerste de candidate journey bepaald. Per fase in de sollicitantenreis hebben we vastgelegd wat de juiste kanalen zijn, wat de boodschap moet zijn en met welke trigger we de doelgroep kunnen motiveren tot actie. Dit is samengevat in persona’s per doelgroep. Persona’s kunnen helpen bij het creëren van een beeld van je doelgroep om zo makkelijker content te ontwikkelen. Op basis van de doelgroepkenmerken zijn de mediamomenten en budgetten vastgesteld.
Het resultaat
De employer campagne zorgt voor aanzienlijk meer kandidaten dan voorheen. De eerste vijftien collega’s vanuit de campagne zijn aangenomen. Naast dit prachtige resultaat, creëren we door de separate wervingswebsite meer marketingdata om op te sturen. Vanuit de data en touchpoints vanuit conversie flows en communicatiemomenten creëren we relevante inzichten om de campagnes te optimaliseren.
Samen gaan voor resultaat, gewoon goed!
Neem contact met ons op. We maken graag kennis met je, zodat we gezamenlijk aan jouw online marketing doelstellingen kunnen gaan werken.