arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call
Case Morrenhof Jansen
Terug naar overzicht

Positie versterken met Employer Branding

Met voortdurende groei is Morrenhof-Jansen voortdurend op zoek naar nieuw personeel. Echter, vanwege de krapte op de arbeidsmarkt blijkt het moeilijk om gekwalificeerde medewerkers aan te trekken. We hebben gemerkt dat traditionele wervingsmethoden niet altijd het juiste talent aantrekken. Daarom zijn we gestart met een employer branding campagne.

Maak kennis met Morrenhof-Jansen

In iets meer dan 40 jaar heeft Morrenhof-Jansen Installatiebedrijven zich ontwikkeld tot een belangrijke speler binnen de installatietechniek. Sinds haar oprichting in 1980 heeft Morrenhof-Jansen Installatiebedrijven voortdurend gestreefd naar groei, innovatie en ontwikkeling. Met een team van ruim 220 gedreven collega’s verdeeld over vestigingen in Dalfsen, Gramsbergen en Vriezenveen biedt het bedrijf een uitgebreide dekking in Oost-Nederland.

De kracht van employer branding.

Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun toekomstige werkgever. Een sterk werkgeversmerk heeft niet alleen betrekking op het aantrekken van nieuwe collega’s, maar draagt ook bij aan een positiever algemeen bedrijfsimago.

Morrenhof-Jansen biedt haar medewerkers een uitstekende werkomgeving met hoogwaardig materiaal, een eigen sportkledinglijn, up-to-date informatie via hun eigen ontwikkelde medewerkers-app, een hechte teamgeest en een warme, gastvrije sfeer waar successen worden gevierd. Bij Morrenhof-Jansen voelt u de familiaire sfeer. Het is van groot belang dat we dit verhaal effectief communiceren via onze wervingswebsite en campagnes.

De sollicitatie-journey van Morrenhof-Jansen

Om doeltreffende campagnes te kunnen voeren, zijn we gestart met de ontwikkeling van een campagneplan. Dit plan fungeert als een routekaart voor de beste manier om onze doelgroepen te benaderen. We richten ons op monteurs, planners, werkvoorbereiders, calculators, elektriciens en projectleiders. Om ervoor te zorgen dat we de juiste boodschap overbrengen, hebben we eerst de sollicitatiereis van potentiële kandidaten in kaart gebracht. Per fase in hun reis hebben we bepaald welke kanalen we moeten gebruiken, wat de boodschap moet zijn en met welke prikkel we de doelgroep kunnen aansporen tot actie. Dit hebben we samengevat in persona’s voor elke doelgroep. Persona’s helpen ons een beeld te vormen van onze doelgroep, wat het ontwikkelen van relevante content vergemakkelijkt. We hebben mediamomenten en budgetten vastgesteld op basis van de kenmerken van onze doelgroep.

Sollicitatie-journey

Het resultaat

Onze employer branding campagne heeft aanzienlijk meer kandidaten opgeleverd dan voorheen. We hebben al vijftien nieuwe collega’s verwelkomd dankzij deze campagne. Bovendien genereren we met onze aparte wervingswebsite meer marketingdata, waardoor we onze campagnes effectiever kunnen aansturen. We gebruiken de gegevens en touchpoints uit conversieprocessen en communicatiemomenten om waardevolle inzichten te verzamelen en onze campagnes te optimaliseren.

“We zijn erg tevreden over de samenwerking met Bureau Strak. Bureau Strak zorgt voor een goede begeleiding van het proces, denkt oplossingsgericht en heeft onze wensen uitstekend vertaald naar een goede wervingscampagne."

Samen werken aan online rendement.

Update ontvangen?

Schrijf je in voor onze Newsflash.

"*" geeft vereiste velden aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf op de hoogte van wat we doen bij Bureau Strak.