Marketing automation
Op het juiste moment de juiste boodschap tonen aan jouw doelgroep. Dat klinkt misschien als een lastige opgave, maar met de juiste inzet dichterbij dan je denkt! Met marketing automation zorg je ervoor dat jouw doelgroep geautomatiseerd persoonlijke boodschappen ontvangt en dat je prospects en klanten begeleidt bij hun aankoopproces. Bijvoorbeeld via e-mail, social media of app.
De juiste inzet van marketing automation levert een bewezen hoger rendement op. Ben je benieuwd naar alle voordelen en welke marketing automation platform geschikt is? Lees dan verder!
Succesvolle marketing
Met een professionele marketing automation tool bouw je omnichannel campagnes waarin je niet alleen via e-mail communiceert met jouw doelgroep, maar ook relevante communicatie uitstuurt via social media (o.a. Facebook en Whatsapp), SMS, print of mobile app. Daarnaast kun je met één tool alle beschikbare data van jouw doelgroep opslaan die gebruikt kunnen worden binnen campagnes. Denk daarbij een integratie met onder andere een Customer Data Platform (CDP), Data Management Platform (DMP), Customer Relationship Management (CRM), ordersystemen en product feeds. Met de juiste strategie communiceer je met jouw doelgroep via hun eigen voorkeurskanaal. Dat maakt het mogelijk om de juiste boodschap via het juiste kanaal en op het juiste moment te versturen. Een bewezen methode voor optimaal rendement!
Bereik de juiste klant
Met gebruik van een professioneel (e-mail)marketing automation platform richt je volledige omnichannel campagnes in. Een kanaal dat zich perfect leent voor marketing automation is e-mail. Geheel geautomatiseerd worden gepersonaliseerde & datadriven e-mails afgeleverd in de inbox van de klant. Maar denk ook aan SMS-berichten, social media advertenties, Whatsapp berichten en pushnotifications op mobiel. Met uitgebreide segmentatiemogelijkheden in het platform ontwikkel je volledig gepersonaliseerde boodschappen voor elk kanaal. Dit alles om een perfecte klantervaring achter te laten!
Welk e-mailmarketing automation platform is geschikt?
Wil je e-mailmarketing automation tools met elkaar vergelijken? Neem gerust contact met ons op.
Maak contact met individuele klanten
Het personaliseren van boodschappen via bijvoorbeeld e-mail gaat veel verder dan ‘Beste Piet’. Data vormt de basis voor personalisatie en automatiseren van je campagnes. Zonder relevante data – denk aan bestelinformatie, interesses, websitegedrag, gedrag in e-mail – heb je geen aanknopingspunten om te kunnen communiceren met jouw doelgroep. Door relevante data te verzamelen kun je relevante en gepersonaliseerde campagnes inrichten en inzetten op het juiste moment passend binnen de fase waarin je doelgroep zich bevindt. Marketing automation tools als Deployteq hebben uitgebreide mogelijkheden op het gebied van koppelingen en verzamelen van relevante data.
Werk efficienter
Het automatiseren van marketingprocessen draagt bij aan een lagere werkdruk voor klant & salesafdelingen. Handmatige taken worden overbodig, zoals het beantwoorden van veelgestelde vragen, maar ook aan terugkerende marketingactiviteiten die geautomatiseerd worden. Denk aan het verwerken van leads in systemen en de opvolging daarvan. Daarnaast biedt marketing automation meer inzicht in de kwaliteit van jouw leads en klanten. Doordat het gedrag van jouw doelgroep goed te meten is, kun je onder andere ‘warme’ leads gemakkelijk onderscheiden van ‘koude’ leads.
Starten met e-mailmarketing automation?
Wil je starten met het automatiseren van e-mailcampagnes en weet je niet goed waar je begint? In ons stappenplan ‘Start met automatiseren van jouw e-mails’ delen we handige informatie vanuit onze ervaring over e-mailmarketing automation.
Advies waarmee je aan de slag kunt
Ben je benieuwd welke stappen jouw organisatie het beste kan ondernemen? Of welke kansen er liggen op het gebied van e-mailmarketing automation? Vraag vrijblijvend een 15 minuten kansen sessie aan en krijg advies op maat waarmee je direct aan de slag kunt!