Marketing automation

Meer rendement met professionele software

Het op de juiste moment de juiste boodschap tonen aan jouw doelgroep. Dit klinkt misschien als een lastige opgave, maar is eenvoudiger dan je denkt! Met marketing automation zorg je ervoor dat gepersonaliseerde boodschappen op het juiste moment bij jouw doelgroep zichtbaar zijn. Een perfect kanaal dat zich leent voor marketing automation is e-mail. Geheel geautomatiseerd worden gepersonaliseerde & datadriven e-mails afgeleverd in de inbox van de klant. Maar denk ook aan SMS-berichten, social media advertenties en pushnotifications op mobiel. De juiste inzet van marketing automation levert een hoog rendement op en een hogere ROI van jouw marketing activiteiten.

Marketing automation

Alle vijf voordelen

1. Je bent relevant voor jouw doelgroep
Met de data dat je over de klant beschikt kun je met de juiste strategie gepersonaliseerde boodschappen sturen naar jouw doelgroep, passend binnen de fase waarin jou doelgroep zich bevindt. Denk bijvoorbeeld aan orderdata, websitegedrag, vertoonde engagement binnen bijvoorbeeld e-mails en interesses.

2. Met één tool bedien je meerdere kanalen
Met een professionele marketing automation tool bouw je in no time omnichannel campagnes waarin je niet alleen via e-mail communiceert met jou doelgroep, maar ook relevantie communicatie kunt uitsturen via social media (o.a. Facebook en Whatsapp), SMS, print of mobile app. Daarnaast kun je met één tool alle beschikbare data van jouw doelgroep opslaan die gebruikt kunnen worden binnen jou campagnes. Denk daarbij een integratie met CRM-systemen en orderbases.

3. Lagere werkdruk voor klant & salesafdelingen
Doordat marketingprocessen worden geautomatiseerd worden handmatige taken overbodig. Denk bijvoorbeeld aan het beantwoorden van veelgestelde vragen door klanten, maar ook aan terugkerende marketingactiviteiten die geautomatiseerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verwerken van leads in systemen en de opvolging daarvan.

4. Een beter inzicht in kwaliteit van leads
Marketing automation zorgt ervoor dat je een beter inzicht krijgt in de kwaliteit van je leads. Het gedrag van jouw doelgroep binnen de campagnes is meetbaar en dit zorgt er onder andere voor dat je ‘warme’ leads gemakkelijk kunt onderscheiden van ‘koude’ leads.

5. Verzamelen van & keuzes maken o.b.v. relevante data
Met de juiste inrichting verzamel je relevante klantdata binnen een marketing automation tool. Denk hierbij aan het gedrag van jouw doelgroep binnen de campagnes, orderdata, websitegedrag en interesses. Op basis van deze data ben je in staat om o.a. content in boodschappen te personaliseren, relevante doelgroepen in kaart te brengen en slimme opvolging in te richten. Dit alles om meer rendement te halen binnen jou campagnes.

6. Met marketing automation behaal je een hogere ROI
Met de inzet van marketing automation worden aantonbare resultaten geboekt ten opzichte van bijvoorbeeld het ‘los’ versturen van e-mails. Door middel van gedrag & datagestuurde marketingflows wordt een hogere conversie behaald en dus een hogere rendement van jouw campagnes.

5. Hogere rendament met inzet van marketing automation / Zichtbaarheid op meer dan 1 kanaal
Marketing automation zorgt ervoor dat je op meer  

6. Meer contactmomenten

7. Elke stap in marketing automation is meetbaar / klantinzichten

De meetbaarheid van omnichannel campagnes Impact van meerdere kanalen kun je beter meten

Benoemen:
1. Koppelingen met andere systemen / kanalen
2. Omnichannel campagnes
3. Namen van systemen
4. Voordelen

Maak contact met individuele klanten

Persoonlijk en datagedreven

Blokje over personalisatie en datadriven campagnes.

Bereik de juiste klant

Slim gebruik van verschillende voorkeurskanalen

Met gebruik van een professioneel (e-mail)marketing automation platform richt je volledige omnichannel campagnes in. Het grote voordeel is dat je je doelgroep bereikt op het juiste moment op hun voorkeurskanaal. Denk aan e-mail, mobile app, Whatsapp, Facebook, Instagram, persoonlijke pagina’s, print en SMS. Door middel van uitgebreide segementatiemogelijkheden in het platform ontwikkel je volledig gepersonaliseerde boodschappen voor elk kanaal. Dit alles om een perfecte klantervaring achter te laten!

Starten met e-mailmarketing automation?

Vraag ons stappenplan aan

Wil je starten met het automatiseren van e-mailcampagnes en weet je niet goed waar je begint? Wanneer je begint met het automatiseren van campagnes kan voor elke organisatie anders zijn. Je wilt bijvoorbeeld meer conversie behalen, klantdata verrijken of werkprocessen efficienter inrichten. In ons stappenplan ‘Start met automatiseren van jouw e-mails’ delen we handige informatie vanuit onze ervaring over e-mailmarketing automation.

E-mailmarketing automation software

De belangrijkste verschillen

Hier komt een vergelijkingslijst van de tools: Campaign Monitor, Active Campaign, Mailchimp <> CanopyDeploy & Copernica.

Advies waarmee je aan de slag kunt

Vraag een kansen sessie aan!

Ben je benieuwd welke stappen jouw organisatie het beste kan ondernemen? Of welke kansen er liggen op het gebied van e-mailmarketing automation? Vraag vrijblijvend een 15 minuten kansen sessie aan en krijg advies op maat waarmee je direct aan de slag kunt!