Group Copy 2Created with Sketch. arrows/defaultCreated with Sketch. Combined ShapeCreated with Sketch. chevron_whitechevronRectangle Copy 6Created with Sketch. Combined ShapeCreated with Sketch. Group 4Created with Sketch. Group 4Created with Sketch. ShapeCreated with Sketch.

data & cro

Google Studio

Studio, onderdeel van het Google Marketing Platform, is een platform voor de ontwikkeling van creatives voor campagnes. Studio biedt veel flexibiliteit als het gaat om het bouwen van Rich Media. Dit zijn dynamische banners, impactvolle bannerformaten, video’s of banners met geavanceerde features en interactiemogelijkheden.

Hoe ziet het proces er uit?

  1. Campagne doelen: We brengen in kaart wat jij wilt bereiken met jouw campagne.
  2. Campagne plan: Het campagne plan beschrijft wanneer de campagne loopt, waar we gaan adverteren en wat de looptijd is.
  3. Doelgroep bepalen: Het bepalen van de doelgroep die de hoogste kans hebben op het realiseren van jouw doelstelling. 
  4. Creative eisen: We brengen in kaart aan welke eisen de banners moeten voldoen. Denk hierbij aan het vaststellen van de look and feel, bannerformaten en de boodschap.
  5. Dynamische strategie: Hier wordt in kaart gebracht hoe de boodschap opgesteld moet worden, welke soort banner ingezet moet worden en eventueel gepersonaliseerd kan worden om jouw doelstellingen te behalen.
  6. Implementatie: De creatives worden gebouwd in Studio. Vervolgens wordt er in Campaign Manager de campagnes, meetbaarheid en targeting worden ingesteld. Ten slotte stellen we in DV360 de juiste plaatsingen en biedstrategieën in.
  7. Optimalisatie: De campagne wordt gemonitord om te kijken of alles volgens plan verloopt. Daarnaast nemen we de opgedane inzichten mee in quick wins om de campagne te optimaliseren.

Wat levert het mij op?

  • Gebruikers worden steeds meer blind voor banners. Met Rich Media krijg jij meer awareness waardoor jij beter opvalt in de ‘grijze’ banner massa. Het zorgt dus voor een hogere impact dan normale banners. 
  • Door de mogelijkheid tot interactie blijf jij met jouw product/brand op een speelse manier beter hangen bij jouw doelgroep.
  • Ongekende creatieve mogelijkheden.
  • Last but not least: Meer online rendement voor jouw mediabudget.

Kunnen we jou helpen?

Wil jij ook meer aanwezig zijn met jouw advertenties? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!





    • Na aanmelding ben je ingeschreven op de nieuwsbrief van Bureau Strak. Je ontvangt ongeveer één keer per maand de nieuwsbrief in je inbox.