Performance

Google shopping

Google Shopping is een ideale tool voor jouw webshop voor het promoten en verkopen van producten binnen de zoekresultaten.Je toont direct jouw assortiment van jouw e-commerce platform. Direct toon jij de producttitels, afbeeldingen en prijzen.

Google Ads

Wat is Google Shopping?

Heb je een webshop en verkoop je producten? Dan kan Google Shopping een manier zijn om meer zichtbaarheid te geven aan jouw producten! De resultaten uit Google Shopping worden boven (of naast) de zoekadvertenties in zoekmachines vertoond, waardoor je een prominente zichtbaarheid hebt. Google Shopping is een advertentie type dat wordt beheerd via Google Ads en Google Merchant Center.

De advertenties vallen meer op omdat ze zijn voorzien van een productafbeelding, titel en een prijs. Deze combinatie zorgt voor een betere doorklikratio (CTR) en conversieratio dan traditionele zoekadvertenties.

Optimaliseren van jouw ROI

Hoe Google Shopping werkt

Net zoals bij reguliere advertenties worden de Google Shopping advertenties getoond als je een zoekwoord invoert in de zoekmachine. Google toont een serie aan verschillende producten die overeenkomen met de zoekopdracht. Deze producten zijn voorzien van een afbeelding, een titel en een prijs. Bij een klik wordt je doorgestuurd naar de webshop van de adverteerder. Je betaalt per klik, net zoals in Google Ads.

De producten worden geladen vanuit een productfeed die gekoppeld is aan de website. De productfeed bevat relevante informatie van een product, zoals de prijs, titel, link en verzendinformatie. De productfeed kan zelf ingericht worden. Sterker nog: in sommige websites is deze functie al standaard. Zo kun je snel van start gaan.

Voordelen van google Shopping

  • Grote zichtbaarheid voor je producten;
  • Hoog doorklikratio naar je website;
  • Productassortiment en productinformatie wordt automatisch bijgewerkt;
  • In te richten via Google Ads;
  • Extra verkoopkanaal binnen jouw Google Ads account;
  • Optimaliseren voor een verbeterde ROI (return on investment);
  • Adverteren aansluitend aan de customer journey;
  • Passend bij een zoekopdracht toon jij de relevante producttitels, afbeeldingen en prijzen.

Continu Google Shopping optimaliseren

Het is belangrijk om de Google Shopping campagne altijd goed te monitoren. Het zoekgedrag van de doelgroep kan veranderen en advertenties kunnen altijd worden vertoond op de zoekwoorden waarop jij niet op gevonden wilt worden. We controleren de zoektermen daarom en sluiten zoekwoorden uit. Ook optimaliseren we de feed structureel zodat de getoonde productteksten altijd aansluiten bij de doelgroep.

CASE: GSMPUNT.nl

Groei door herstructurering

Referentie GSMpunt.nl: “Samen met Bureau Strak hebben wij een nieuwe accountstructuur opgezet en vele optimalisaties doorgevoerd. Dit heeft geresulteerd in een aanzienlijke groei! Elke maand hebben we een marketingbijeenkomst over de voortgang en nieuwe kansen. De samenwerking is erg prettig!”

Channable

FEED MANAGEMENT

Wil je starten met Google Shopping of de huidige campagne optimaliseren? Dan is een geoptimaliseerde feed van groot belang. Met behulp van management tools zoals Channable bepalen we welke producten getoond moeten worden binnen Google Shopping. Wil je sturen op producten met een hoge marge? Alleen adverteren met producten die op voorraad zijn? Dat kan allemaal, mits je feed hier ook voor geoptimaliseerd is. Met deze manier van werken weet je in ieder geval zeker dat je de grootste impact behaald met minimale kosten.

MEER WINST, OMZET OF KLANTEN VIA SEA CAMPAGNES?

VRAAG GRATIS MARKETINGSCAN AAN

Wil jij weten of je wel het maximaal rendement haalt uit jouw SEA campagnes? Wij bieden een gratis marketingscan aan om een audit van jouw Google Ads en/of Bing account te maken. Vraag de scan aan en krijg meer inzicht over hoe jij meer rendement kan creëren.

Comparison Shopping Service

Adverteren via een CSS partner

Naast dat de advertenties kunnen worden ingekocht via Google Ads, is het ook een mogelijkheid om Shopping in te zetten via CSS (Comparison Shopping Service) partners. Sinds een tijdje is het Google Shopping netwerk opengesteld voor concurrerende adverteerders. Adverteren via deze zogenoemde CSS partners kan meerdere voordelen bieden; zo kun je bijvoorbeeld korting krijgen op de kosten. Bekende CSS partners zijn Beslist, Tweakers en Producthero, best het overwegen waard dus.

GAAN VOOR RESULTAAT?

LATEN WE SAMEN IN JOUW UITDAGING DUIKEN

Heb jij een gaaf idee bedacht, maar komt de uitwerking maar niet tot stand? Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Uiteraard kunnen we je ook helpen met het invulling geven aan deze route.