Group Copy 2Created with Sketch. arrows/defaultCreated with Sketch. Combined ShapeCreated with Sketch. chevron_whitechevronRectangle Copy 6Created with Sketch. Combined ShapeCreated with Sketch. Group 4Created with Sketch. Group 4Created with Sketch. ShapeCreated with Sketch.

paid advertising

Dynamische remarketing

Met remarketing is het mogelijk om advertenties te tonen aan bezoekers van jouw website. Met dynamische remarketing is het mogelijk om nog een stapje verder te gaan: wanneer bezoekers producten of diensten op jouw website bekijken en de website vervolgens verlaten zonder een aankoop te hebben gedaan, dan biedt dynamische remarketing de mogelijkheid om de reeds bekeken content opnieuw aan de doelgroep te tonen. Kort samengevat: je kunt advertenties van producten en diensten die de bezoeker heeft bekeken weergeven op andere websites in het Google Display Netwerk of op Social Media.

Dynamische remarketing

Stappen voor het inrichten van een dynamische remarketing campagne

Voor het inrichten van een dynamische remarketing campagne dienen verschillende stappen doorgenomen te worden:

  1.  Het ontwikkelen van een product- of service feed
    In een product- of service feed staat alle belangrijke informatie over de producten die jij aanbiedt. Denk hierbij aan de titel, beschrijving en URL, meer inhoudelijke informatie, een afbeelding en een prijs van een product. Deze feed is de basis voor een dynamische remarketing campagne.
  2. Toevoegen van tags
    Ten tweede moeten er specifieke tags aan de website worden toegevoegd. Op deze manier weten de advertentieplatformen welke bezoeker welke pagina heeft gezien. Zo kunnen zij de juiste informatie laten zien aan jouw doelgroep.
  3. Doelgroepen
    Vervolgens is het belangrijk om doelgroepen in te richten op basis van website bezoekers. Dit kan met behulp van pixels. Wij adviseren om verschillende nauwkeurig getargete lijsten op te stellen. Zo weet je zeker dat de inhoud van de advertentie aansluit bij de behoeften van de individuele websitebezoeker.
  4. Inrichten campagne
    Ten slotte wordt er een dynamische remarketing campagne ingericht in het advertentieplatform. Het kan altijd eventjes duren voordat de campagne juist wordt vertoond. Daarom is het belangrijk om dit goed te monitoren.

Focus op conversie

Wat levert dynamische remarketing jou op?

Elke website kent veel bezoekers die de website verlaten zonder een conversie te hebben gedaan. Bezoekers hebben nu eenmaal meerdere touchpoints nodig om tot conversie over te gaan. Door de inzet van dynamische remarketing campagnes kun je geïnteresseerde bezoekers alsnog overhalen om tot aankoop over te gaan. En dat is tenslotte wat je wilt!

We denken hierover graag met je mee, dus;

Denk jij dat we jou verder kunnen helpen? Laat het ons weten, we staan voor jou in de
startblokken