Performance

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wil je beter vindbaar worden in Google? Dan dient je website geoptimaliseerd te worden voor zoekmachines op de belangrijkste zoektermen. Bij zoekmachine optimalisaties (SEO) hanteren we altijd een viertal pijlers: techniek, populariteit, content en bezoekersgedrag.

De vier pijlers

Zoekmachine optimalisatie

Techniek

Voldoet de website aan de nieuwste normen van de zoekmachine? Kan de zoekmachine de website gemakkelijk scannen? Wordt er een goede paginastructuur gehanteerd en kan de zoekmachine? De techniek moet ervoor zorgen dat de website goed ‘communiceert’ met zoekmachines zoals Google.

Populariteit

Hoe populairder een website is, hoe hoger deze terug te vinden is in de zoekresultaten. Populariteit wordt onder andere bepaald aan de hand van het aantal website bezoekers, het aantal keren dat jouw website ergens anders wordt genoemd en of er positieve recensies zijn op externe platformen.

Content

Zoekmachines hechten veel waarde aan de content die een website biedt. Zoekmachines scannen de website teksten en bepalen vervolgens hoe relevant de website is. Het is daarom belangrijk om te zorgen voor relevante teksten waarin de juiste informatie met de belangrijkste zoekwoorden wordt gecombineerd. Daarnaast is het belangrijk om de juiste call-to-actions te verwerken in de titels en omschrijvingen van de pagina’s, zodat je jouw bezoeker echt verder helpt!

UX (bezoekersgedrag)

Ten slotte is de manier waarop bezoekers jouw website kunnen gebruiken van belang. Als bezoekers direct na het klikken op je zoekresultaat de pagina weer verlaten, en vervolgens klikken op een ander zoekresultaat, dan ziet Google dat de pagina niet aansluit bij de behoefte van de bezoeker. Dit kan de positie van jouw website negatief beïnvloeden.

Organische vindbaarheid

Succesvol Zoekmachine optimalisatie (SEO) traject

Er zijn verschillende manieren waarop websites geoptimaliseerd kunnen worden voor zoekmachines. Wij helpen jou graag verder met de volgende onderdelen:

divider

#1

Zoekwoordenonderzoek

Als startpunt voeren we een zoekwoordonderzoek uit. Hiermee brengen we in kaart op welke zoektermen rondom jouw producten en/of diensten wordt gezocht, de mate van concurrentie op dat zoekwoord, de huidige ranking van je website op die zoektermen en de moeilijkheidsgraad om organisch beter te ranken op dat zoekwoord. Het resultaat hiervan is een goed nulpunt; we achterhalen jouw huidige ranking en we formuleren een aantal concrete kansen. Het zou immers zonde zijn om heel veel aandacht te besteden aan een zoekterm waar niemand op zoekt.

#2

Doelgroep onderzoek

Om aan te sluiten bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep brengen we in kaart welke doelgroepen interessant zijn voor jouw bedrijf. We zoomen in op het zoekgedrag van iedere doelgroep; welke geografische factoren zijn van belang, op welke termen zoekt de doelgroep en hoe gedraagt de doelgroep zich online? Door de doelgroepen helder te beschrijven is duidelijk wie we moeten gaan bereiken met welke boodschap. De uitkomst is een helder en duidelijk stappenplan waar jij echt verder mee kan!

#3

SEO vriendelijke teksten

Om goed te scoren in zoekmachines is het noodzakelijk om zoekmachine vriendelijke teksten te schrijven. Omdat het schrijven van de juiste teksten met de juiste boodschap een vak apart is helpen we je daar graag bij! Bij het schrijven van teksten houden we rekening met jouw organisatie, de boodschap voor jouw doelgroep, je doel, de focus zoekwoorden en de leesbaarheid van teksten. Heb je al een aantal teksten geschreven, maar wil je deze graag laten reviewen? Dan kunnen we je ook helpen door jouw teksten te redigeren, zodat deze zoekmachine vriendelijk geschreven worden.

sprint-online-marketing

#4

Technisch advies

Door het uitvoeren van een technische SEO scan onderzoeken we of jouw website voldoet aan de laatste technische wensen en eisen om goed vindbaar te zijn. We onderzoeken of jouw website op de juiste manier geïndexeerd kan worden door de zoekmachines en of deze goed bereikbaar is voor jouw doelgroep. We doorlopen de hele website en onderzoeken waar we technische verbeterpunten kunnen behalen. Actiepunten dragen we aan, zodat deze pragmatisch kunnen worden opgepakt.

#5

User Experience (UX) advies

Bezoekerservaring draagt bij aan een betere ranking

Een goede bezoekerservaring op de website draagt bij aan een betere ranking. Als bezoekers op een pagina blijven na het klikken op een zoekresultaat, en dus niet terugkeren naar de zoekresultaten, betekent dat dat jouw website aansluit bij de behoefte van de bezoeker en dat de bezoeker heeft gevonden wat zij zoekt. Om de bezoeker op de website te behouden is het belangrijk om relevante content aan te bieden. Alleen dan zal de bezoeker de tijd nemen om de tekst grondig te lezen. Het aanbieden van relevante content begint al bij de weergave in de zoekresultaten (meta data). Door het UX advies wordt de website geanalyseerd op bezoekersgedrag door middel van data. Het doel van het advies is om de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren.

divider

We optimaliseren je website maandelijks aan de hand van zoekmachine posities, we breiden de website uit met nieuwe relevante zoektermen en houden jouw concurrentie in de gaten

divider

SEO maandbeheer

Naast het eenmalig in kaart brengen van SEO kansen voor een optimale vindbaarheid is het van belang om je SEO scores continu te monitoren. Dat doen we graag voor je! We optimaliseren je website maandelijks aan de hand van zoekmachine posities, we breiden de website uit met nieuwe relevante zoektermen en houden jouw concurrentie in de gaten. Elke maand ontvang je van ons een maandrapportage met de resultaten, uitgevoerde acties en nieuwe actiepunten. Zo blijf je op de hoogte en nemen we jouw werk uit handen.

UPDATES ONTVANGEN?