Meer zichtbaarheid
Creëer nog meer zichtbaarheid met de nieuwe Google Ads tekstadvertenties
Google Ads breidt zijn uitgebreide tekstadvertenties uit met een extra kop en een extra beschrijving. In aanloop naar de machine learning tekstadvertenties (lees ons blog: Google Marketing Live 2018) is het mogelijk meer zichtbaarheid te creëren in Google zoekmachine.
De uitrol van de nieuwe Google Ads zal dit najaar plaatsvinden en is nu al te vinden in de meeste Google Ads accounts. Het kan dus zijn dat jij al over de nieuwe tekstadvertenties beschikt. De nieuwe kop (kop 3) heeft plaats voor maximaal 30 tekens en wordt achter kop 2 geplaatst. Beschrijving 2 wordt onder de zichtbare URL weergegeven en mag uit maximaal 90 tekens bestaan.
Niet alleen beschik je over een extra kop en beschrijving, maar de update biedt ook meer advertentieruimte voor de huidige beschrijvingen. Het maximaal aantal tekens is opgeschroefd van 80 naar 90.
Hoewel de koppen nog niet altijd worden weergegeven kan dit een tekstadvertentie aanzienlijk doen vergroten. Als er niet genoeg ruimte beschikbaar is voor jouw advertentie, bijvoorbeeld op mobiel, dan kan kop 3 en/of beschrijving 2 worden weggelaten.
De advertenties passen zich aan aan de breedte van het apparaat. Een advertentie op mobiel kan er dus anders uitzien dan een advertentie op desktop. Google’s Machine Learning test de advertenties met de nieuwe koppen en bepaalt zelf wat wel of niet vertoond wordt.
Het inregelen van de nieuwe functies is een goede stap in de richting om klaar te staan voor de volgende grote verandering in de tekstadvertenties. Tijdens Google Marketing Live 2018 heeft Google namelijk de komst van de Responsive Search Ads aangekondigd. Een nieuw advertentietype van Google dat wordt gedreven door machine learning. Google gaat hierbij zelf de combinatie vertonen waarvan zij verwachten dat het beste past bij de zoekopdracht van de gebruiker.
Bekijk hieronder hoeveel tekens je mag gebruiken voor elk veld.
Veld | Maximale lengte |
Kop 1 | 30 tekens |
Kop 2 | 30 tekens |
Kop 3 | 30 tekens |
Beschrijving 1 | 90 tekens (waren 80 tekens) |
Beschrijving 2 | 90 tekens (waren 80 tekens) |
Pad (1 & 2) | Elk 15 tekens |
Omdat de functies nog maar kort geleden zijn uitgerold, zijn er nog weinig resultaten beschikbaar. Je beschikt over meer content en dus creëer je meer zichtbaarheid in de zoekmachine van Google. Zelf geeft Google aan dat tests met de nieuwe tekstadvertenties voor 10 tot 15 procent meer klikken zorgen. De Responsive Search Ads moeten zelfs voor een verdrievoudiging gaan zorgen. Kortom, de nieuwe Google Ads zoekadvertenties zijn veelbelovend!
Wil je weten hoe de nieuwe uitgebreide tekstadvertenties jouw bedrijf kunnen helpen bij het realiseren van meer online rendement? Neem dan contact met ons op!