Case: Alleeninkt
Het bedrijf
Alleeninkt.nl is de webshop voor kwalitatief goede en betaalbare printerinkt. Wat ooit begon als een studentenbedrijf, is nu een volwassen webshop. Het doel van Alleeninkt.nl is dat ze de consument willen helpen om het beste uit haar printer te halen. Met snelle levering, een eenvoudig bestelproces, handige tips en perfecte klantenservice.
De kracht van Alleeninkt.nl is een persoonlijke en goede klantenservice. Daarin wil Alleeninkt.nl de klant altijd een stapje voor zijn met het bieden van de juiste informatie op het juiste moment. Zo willen klanten graag op de hoogte blijven van acties, nieuwtjes en onderhoudstips voor hun eigen product. Bureau Strak zorgt voor de inzet van gepersonaliseerde e-mailmarketing, geautomatiseerde marketingcampagnes en optimalisatie.
Keuze voor volwassen ESP
Alleeninkt.nl begon e-mail marketing met het versturen van mailingen via MailChimp. Om de volgende stap te maken binnen e-mailmarketing is er gekozen voor een geavanceerdere ESP (E-mail Service Provider). Om de wensen van Alleeninkt.nl in te vullen is er gekozen voor Deployteq als ESP. Deployteq biedt een uitstekende deliverability (99,77%!), is geschikt voor multichannel communicatie, heeft mogelijkheden voor gewenste technische integraties en biedt vergaande opties op het gebied van personalisatie. artificial intelligence en marketing automation.
Grow!
We zetten e-mailmarketing in om een klantrelatie op te bouwen, klanten te binden en aankopen te realiseren. Dit bereiken we met interessante en persoonlijke acties, een goede service en slimme automatische campagnes. Door data en klantsystemen te koppelen bouwen we continu aan een 360 graden klantprofiel waarmee we hyperpersoonlijke e-mails versturen die aansluiten bij de behoefte van klanten. Dit zorgt voor meer opens, kliks en conversies en dus een betrokken klant.
Constant monitoren
Om de conversieratio, gemiddelde orderwaarde en klantwaarde te verhogen analyseren we de aankoopfunnel van de website gebruikers. Op basis van de funnel analyses stellen we hypotheses op de flow tot aan te bestelling te optimaliseren. Uiteraard met als doel drempels weg te nemen. Het is van belang om de gehele salesfunnel van de website inzichtelijk te maken. Via real-time dashboards brengen we diverse flows inzichten die bezoekers doorlopen. We analyseren niet alleen de flow van winkelwagen tot bestelling, maar ook bijvoorbeeld vanaf de homepage tot aan een bestelling. Of het funnelverloop vanuit een specifieke SEA campagne tot aan de conversie. In de salesfunnel dashboard presenteren we of mensen de website helemaal verlaten (websiteverlaters) of niet doorklikken naar een andere pagina binnen de salesfunnel (funnelvertalers).
Slim verbeteren
Vanuit de continue funnelanalyse ontstaan er meerdere hypotheses voor optimalisaties. Voor optimaliseren van de website richten we ons op een aantal pijlers, namelijk gebruikersgemak, overtuigingskracht en relevantie. Zodat we vanuit de klant gaan rederen op welke wijze we het makkelijker of vertrouwder maken om een product dat ze zoeken te bestellen bij Alleeninkt.nl. De hypotheses worden vervolgens geverifieerd in de praktijk door middel van A/B Testing. We geloven hier in een holistische werkwijze. Waar we elke maand minimaal 1 test uitvoeren die opeenvolgend focus heeft op het optimaliseren van één bepaalde functie binnen de aankoopflow.
Slim verbeteren
Vanuit de continue funnelanalyse ontstaan er meerdere hypotheses voor optimalisaties. Voor optimaliseren van de website richten we ons op een aantal pijlers, namelijk gebruikersgemak, overtuigingskracht en relevantie. Zodat we vanuit de klant gaan rederen op welke wijze we het makkelijker of vertrouwder maken om een product dat ze zoeken te bestellen bij Alleeninkt.nl. De hypotheses worden vervolgens geverifieerd in de praktijk door middel van A/B Testing. We geloven hier in een holistische werkwijze. Waar we elke maand minimaal 1 test uitvoeren die opeenvolgend focus heeft op het optimaliseren van één bepaalde functie binnen de aankoopflow.
Slim verbeteren
Vanuit de continue funnelanalyse ontstaan er meerdere hypotheses voor optimalisaties. Voor optimaliseren van de website richten we ons op een aantal pijlers, namelijk gebruikersgemak, overtuigingskracht en relevantie. Zodat we vanuit de klant gaan rederen op welke wijze we het makkelijker of vertrouwder maken om een product dat ze zoeken te bestellen bij Alleeninkt.nl. De hypotheses worden vervolgens geverifieerd in de praktijk door middel van A/B Testing. We geloven hier in een holistische werkwijze. Waar we elke maand minimaal 1 test uitvoeren die opeenvolgend focus heeft op het optimaliseren van één bepaalde functie binnen de aankoopflow.
Slim verbeteren
Vanuit de continue funnelanalyse ontstaan er meerdere hypotheses voor optimalisaties. Voor optimaliseren van de website richten we ons op een aantal pijlers, namelijk gebruikersgemak, overtuigingskracht en relevantie. Zodat we vanuit de klant gaan rederen op welke wijze we het makkelijker of vertrouwder maken om een product dat ze zoeken te bestellen bij Alleeninkt.nl. De hypotheses worden vervolgens geverifieerd in de praktijk door middel van A/B Testing. We geloven hier in een holistische werkwijze. Waar we elke maand minimaal 1 test uitvoeren die opeenvolgend focus heeft op het optimaliseren van één bepaalde functie binnen de aankoopflow.
Alleeninkt.nl aan het woord
“In de branche waar producten gezien worden als vervelende of probleemaankoop proberen wij er een feestje van te maken. Dit doen we door onze klanten op het juiste moment het juiste product aan te bieden. Bureau Strak helpt ons al jarenlang om deze missie te verwezenlijken! Elke dag zijn we samen bezig om nieuwe kanalen in te zetten en onze website steeds verder te vernieuwen.”